Einar Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Sjollært, skole, skru fra ting, skru svart etc..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 når man lærte hvordanen motorer virker er ikke godt å si men HAYNES er nok der det meste kommer fra. leser den som en roman. problemet er bare at det står ta av den, skru ut den, skift og sett sammen i motsatt rekkefølge, triksene kommer kun med erfaring!:o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Hvordan lærer man om ting og tang? Det er vel med bil som med alt annet. Først og fremst må man ha en interesse for temaet og det er vel det viktigste. Deretter kommer personlige erfaringer og alt man lærer fra venner og kjente og kanskje familie. Jeg startet som så mange andre med en moped da jeg var 16, og den skrudde jeg på selv. Da jeg fikk bil tok jeg med meg motorinteressen min videre og det jeg hadde lært tidligere. Selv om jeg nok ikke kan mekke mye bil :) Men er som sagt interessert og NYSGJERRIG, ikke minst, da lærer jeg noe nytt hele tiden. :D Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Utdanna båtmaskinist med stor interesse for bil og teknikk. Har overhalt motorer fra motorsag til Sultzer på 6000 liter slagvolum. Pluss at eg er smålig aktiv i bilmiljøet i Rogaland og har lest det meste av bilblader som Bilsport, automobil, Alfanytt, Carburetti osv. Skru og lær! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1nsane Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Vel hvis man har bil som hobby og tenker på det stort sett hele tiden, leser mye blader,suger til seg lærdom,snakker om bil, liker å skru, nysgjerrig osv... lærer man mye. Har alltid hatt interesse for bil/motor og begynte tidlig med rc bil, jordebil,samt jeg var ofte hos onkel`n min som er mekaniker og lærte mye der. Noe av det beste jeg vet er å jobbe med bil og bruker mye av tiden min på det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Har lært mye av pappa og bestefar. Husker mitt første fremkomstmiddel: (som er ganske demontert nå) Har også lært greit mye av å mekke bobla, og bilforumet da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Totalt selvlært, begynte som 3-åring å skru istykker vekkerklokka til mamma, etter det har det gått i et. Leser faktisk Haynes maualer på senga :) Som sagt så mange ganger over, så blir man aldri utlært på dette området. Man lærer heller ikke stort av bare å kunne hvordan ting fungerer i teorien.. Pappa pleide alltid å si, ikke skru på det som fungerer, men nå har han gitt opp det :op Det meste som allerede fungerer, kan på sett og vis gjøres om til å fungere enda bedre. Hørte jeg turbo? Stå på.. jeg lærer nye ting neste hver eneste dag her. Min bedre halvdel maser støtt om at jeg tilbringer mer tid foran datamaskinen på "det jævla forumet" enn jeg gjør med henne.. håhåhå Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Fattern holdt mye på med Audi og amcars før. Fikk inn bil hobbyen med morsmelka :D Hjelpte fattern i garasjen ofte og lærte mye på den måten. Kjøpte første bilen når jeg var 14 år og skrudde den sund i rubbel og bit og fiksa opp og satt sammen... Står nesten ferdig (kun lakkering igjen) men fått mer interessante prosjekter så den får vente til neste høst (stått i ro i nesten 4 år) Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg