lotherington Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 I ett forsøk på å finne ut om det er forgasseren som gjør at bilen min fusker så ille, vil jeg gjerne prøve å bytte forgasser. Men ettersom jeg ikke er helt sikker på om det er denne, vil jeg gjerne prøve meg med en brukt. Er det noen som kan låne/leie/selge meg en brukt forgasser som de vet funker til Golf II? Hjelp en golfvenn i nød=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joshh88 Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 sjekk på trondheim bildemontering:) der kjøpte jeg min forgasser, billig:) tror det er http://www.trondheimbildemontering.no Siter Bilforumet, Mitt nye hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 må være forsiktig hos TBD, kjøpte en delegasser der, og den er temmlig tynn altså. Mangla en bl.a. bimetallfjæra inni autochoken :p Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Så ikke ut til å være noe til meg der dessverre, går ut i fra at når jeg skal kjøpe ny forgasser så må det være til en 1.8 l motor som jeg har? Og det må kanskje være en 90 modell også som jeg har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Forgasser på 90-modell?.. *usikker* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Usikker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Mener Golf sluttet med Pierburg 2E2 forgasser på slutten av 80-tallet.. Og erstattet denne med monopoint.. Som sagt, jeg er veldig usikker:P Vet du motorkoden på motoren din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Så ikke ut til å være noe til meg der dessverre, går ut i fra at når jeg skal kjøpe ny forgasser så må det være til en 1.8 l motor som jeg har? Og det må kanskje være en 90 modell også som jeg har? Gå på Meca.no, tast inn ditt registreringsnummer og se motorkoden din, tipper du har Monopoint innsprut, ikke forgasser. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 BN51517 Modell:VOLKSWAGEN GOLF GL Type:19E-G Volum:1781 KW:66 HK:90 År:1990 Reg. dato:19901015 Chassinr:WVWZZZ1GZMW128376 Brennstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:175/70R13 Felg:5 1/2J Totalvekt:1400 Farve:BLÅ Står ikke motorkode her? Eller er jeg blind igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 BN51517 Modell:VOLKSWAGEN GOLF GL Type:19E-G Volum:1781 KW:66 HK:90 År:1990 Reg. dato:19901015 Chassinr:WVWZZZ1GZMW128376 Brennstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:175/70R13 Felg:5 1/2J Totalvekt:1400 Farve:BLÅ Står ikke motorkode her? Eller er jeg blind igjen? Du har enten motorkode GX eller RP. GX er KE-Jetronic, og RP er Monojetronic. Hvis det ser ut som du har forgasser så har du motorkode RP. En dyse som styres av en styrehjerne og annen elektronikk som lambda o.l. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Da er det bekreftet at det er en forgasser.. Er vel siste modellen som det var forgasser på dette da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Da er det bekreftet at det er en forgasser.. Er vel siste modellen som det var forgasser på dette da. Byttet motor på denne da? Hvis du har en Golf etter 1989 så har ikke du forgasser. I 1989 kom kravet om katalysator og dermed forsvant også forgasseren. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stan2 Skrevet Juni 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 hei en je pleier og kjøpe deler av kan ha en bilig han heter dag østmon har mye rart av bil deler:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Jeg har ikke byttet motor på den, og trodde ikke noen andre hadde gjort det heller. En som så på den gikk ut fra at det var den siste modellen som hadde forgasser, men du er sikker på det du sier? Også en ting til. Jeg har blitt tilbudt en weber5(eller noe sånt?), men har lurt på om det tryggeste er å prøve å få tak i en orginal. men han som ville selge meg denne forgasseren sa at det er mye kødd med orginale golf forgassere. Er det noe i dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg