Gå til innhold

Ny Tigraeier her..

Ranger emnet


Sandven

Anbefalte innlegg

Topic sier vel litt, men etter mye om-og-men ble det Tigra på meg og tilslutt.

 

Når sant skal sies så kjøpte jeg bilen i januar for 30 lapper og har til nå brukt mellom 15 og 20000,- på den.

 

Jeg hadde 0 peil på mekking av bil da jeg kjøpte Tigraen (som heretter kun kalles "Lille rød"), så jeg tenkte jeg kunne fortelle litt om henne..

 

Lille rød er en trofast lita traver ifra det herrens året 1995, hennes maskineri består av en original 1.4 16V motor som starter og går hver dag.

 

Hva har jeg gjort siden Lille rød kom i mitt eie?..

 

Jo, jeg har byttet radiator, radiatorviften, begge reimene, vannpumpe, frontrute, cd-spiller (2 ganger), alle høytalerne, har montert 2x10" (som sprengte, disse ble byttet i 1x12") har også montert 2 små røde neonlys for og "sprite opp" tilværelsen.

 

Jeg er nå på mitt 4. felgsett og vurderer nesten å bytte igjen.. (jada jada, jeg vet.. c",)

 

Felgene jeg hadde på (for de som måtte lure) var som følger:

 

17" AEZ Simas med 205/40 gummi

17" CMS C7 med 205/40 gummi

14" TSW Apex med 175/65 gummi

16" Momo Corse Black med 205/50 gummi. <- nåværende sett.

 

Det neste på innkjøpslisten står mellom nye hovedlykter og senkesett, klarer ikke helt bestemme meg.

 

Jeg vet at bilen min ikke er verd det, men hun ser mildt sagt jævlig ut nå (fullstendig grunnet forrige eier!) og for at hu skal få tilbake sin skjønnhet så kommer jeg iløpet av noen år til og bruke veeldig mange tusen på henne.

 

Skal komme med oppdateringer hver gang det skjer noe nytt, skal også prøve å få lagt inn bilder av Lille rød også.

 

Håper på feedback.

 

Mvh

 

Sandven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt ut noen bilder, i mangler på flere med tigra. (alle innleggene var så gamle av dato). Har hatt litt problem innimellom med en ventil som fjusker, så bilen rykker eller napper litt, men ellers går den veldig bra, og er i god stand. Eneste av f.eks rust som var på den var i dørene rundt der det var sprayet inn tectyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du hadde og rust ved dørene, min har rust ved dørene, bakluken, panseret..

bilen skal nok uansett få ny lakk innen et års tid, den skal få mye nytt, har lyst på ny/større motor, men vet ikke om de er nødvendig.

hvor mye betaler du i forsikring på din og hvilket selskap bruker du?

hvor mye bonus har du og hvor mange km kan du kjøre pr år?

selv betaler jeg 11000, bruker sparebank 1, har 40% og kjører 12000km i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og noe småpirk rundt om forårsaket av steinsprut.

Har If, registrert på min far med 80%, sist jeg sjekket betalte jeg i overkant av 5000 i året, og passerer hvert øyeblikk 20000km siden bilen ble min ifjor høst Men dersom bilen skulle registreres på meg, hadde jeg måttet ut med 26000 uten bonus, så ble bedre å registrere den på min far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, opel jubileumstreff i stavanger området og bilen er på langt nær klar, men får jeg montert bakdelen av sideskjørtene og polert bilen litt så kan jeg i det minste kalle den et prosjekt ;)

 

men men, .. fra spøk til revolver.. jeg tenker faktisk på å kvitte meg med tigraen og heller skaffe enten vw transporter eller mb vito varebil da jeg er intressert i å starte for meg selv, må bare komme på et bra firmanavn først av alt.

 

tror du vi kunne fortsatt og prate på msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Når er Opeltreffet? Denne helga? Søren, skulle gjerne vært der.

 

Selv har jeg en -98 1.6 1.6v med sportsfilter, LG174 17x7 med 205-40-17 Federal SS-595 dekk. Øyelokk.

 

Har store ønsker med tuning og styling, men økonomien strekker (heldigvis?) ikke til.

 

Hun (min er ei fyrrig dame jah!) er syrlig gul som en sitrondrops og er en tiger :)

Spoiler som er originalt tilbehør. Ser ikke mange Tigra med det.

 

Forelska meg i denne bilen i 1995 da jeg var i midten av tenårene, hadde plakater på jenterommet (jadda..) og kjøpte 'drømmebilen' da jeg var i midten av 20-årene. Ikke verdens sprekeste bil, men affeksjonsverdien er så stor at jeg skal stoppe henne ut(!), rustbehandle og ha henne i hagen med blomsterkasser når hun en trist dag ikke orker mer :o)

 

Ikke selg Tigraen din!!

 

Rådigger den blå/lilla du har stilt din ved siden av. Så den i parkeringshallen på Kvadrat og smøyg meg til å ta bilder av den.

 

Her er snuppa mi:

Tigragullet.jpg

Ti-gra or not Ti-gra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår