Gå til innhold

Bilen stopper ikke

Ranger emnet


mANlAC

Anbefalte innlegg

Har koblet opp DTA EXP48 på min Opel Vectra 2.0T...Alt ser ut til å virke, men når jeg slår av tenningen, hender det at motoren forsetter å gå...må da ta av coil-ledningen eller noe annet som får motoren til å stoppe....Dette er jævla irriterende...noen som har vært borti det samme????

 

Har også problem med at motoren begynner å gå feil vei (nesten), ved start....vri jeg på nøkkelen en gang til, starter den normalt!! Har dette noe med feil tenning innstillinger å gjøre???

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke opp noe feilmeldinger i programmet? Du har lagt opp god jord? Er jo tydelig at relet som styrer strømmen til hjernen ikke er helt med på leken.

 

Ingen feilmld nei...Ja, har lagt opp godt med jord...følgt skjema til punkt og prikke....men tror det må være noe med relet ja....Nå har jeg brukt et helt standard rele (av og på), Kjøpt på biltema...(ja jeg vet hva mange vil si nå)...men kan det rett og slett være det at relet i seg selv er dårlig (fra biltema sin side)??

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har koblet strøm til ECU rele og coiler/tenningsmoduler riktig da?

 

Altså gjennom tenningsbryteren.. Så du får slått releene av på!!

 

Slår motoren tilbake på starteren så er det mest sannsynlig for høy/tidlig tenning..

 

Jada...det som er litt snodig er at det ikke skjer hver gang...men sånn innemellom....3-4 av 10 ganger...:( Begynner å lure på om det er relet som er for dårlig rett og slett...(kjøpt på biltema)?!?!

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada...det som er litt snodig er at det ikke skjer hver gang...men sånn innemellom....3-4 av 10 ganger...:( Begynner å lure på om det er relet som er for dårlig rett og slett...(kjøpt på biltema)?!?!

 

Har samme problem med bilen min. Må knipse på releet for at bilen skal stoppe. Prøv det. Biltema her og. Har DTA jeg også, men tror nok ikke det er årsaken.

76' Opel Ascona B

89' Opel Omega A

94' Opel Omega B

96' Volvo 940LT

http://opelgutta.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

seint svar.. men ang biltema releene!

 

har funnet ut at det faktisk lønner seg og kjøpe dyrere releer.. hadde en del fra tema. og de hang seng enten opp eller gikk fullstendig amokk.. kjøpte så gode hella releer (DYRE) de har aldri svikta

 

pella i stykker et tema rele som var brukt ca en uke med varierende hell.. denne var rusta og korrodert på innsiden. innslagsmekanismen satt bom fast

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår