Gå til innhold

bil som stopper

Ranger emnet

sorgay

Anbefalte innlegg

Halloen!

Har en 94-mod passat GL tdi

Nesten gått 300.000km

Opp igjennom tiden har jeg hatt en del problemer med denne...Både store og små...

Var i Tyskland på gjennomkjøring...Akkurat da jeg ankom tyskland etter å ha tatt båt fra københavn, så begynte bilen å tute...Følte meg selvfølgelig som en dust der jeg satt, for folk så jo rart på meg der jeg kom kjørenes for full trompet.

Det må ha vært noe med bilens glede over at den endelig var kommet til sitt eget hjemland...sweet home! :P

Den sluttet ikke med dette før vi hadde stoppet og deretter startet bilen igjen, men kan jo egentlig ikke kalle dette et problem, men noe artig var det.

Nå i det siste stopper den ganske ofte, tror det må være noe med at den blir sliten og føler for å stoppe...Hehe:P

Jeg kjører helt vanlig bortover veien og plutselig stopper den og den blir som en satan å manøvrere. Enten starter den med en gang du slår på tenninga igjen eller så må du stå der rundt 10 minutter før den starter igjen. Har ikke noe å si hvor langt eller lenge du har kjørt. Kan for den del stoppe med en gang du har startet den og er på tur ut av garasjen.

Dette begynner å bli ganske slitsomt, da jeg også har hørt med verksted, men de finner jo faen ingen feil. Får jo faen ikke solgt den for mye heller!

Noen som vet hva problemet kan være...?

Mh. Erling...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Noen som vet hva problemet kan være...?

Mh. Erling...!

har en 98 syncro stasjonsvogn som jeg har endel lignende klatt med... Jeg har byttet luftmengde måleren, plugger og sjekket for lekasjer i luft slanger o.l. uten at dette helt hjalp sånn 100%.

Men så kjøpte jeg en sånn kabel og cd rom hos http://www.finnfeil.com (eller .no husker ikke helt) sånn at jeg kan logge meg inn i hjernen til bilen og lese av feilkodene på laptoppen min.

Da fikk jeg feilmelding på noe greier i maskinen og lambda måleren... Har ikke bytta lambda måleren ennå, men har god tro på at det kan hjelpe :-P

Kabelen kosta meg 4-500 kroner tror jeg... og var forsåvidt en god investering, har hatt bilen hos merkeverksted og de tar 1000 spenn bare for å koble seg opp og lese av (jævlarna!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Herlig problem! Har en 96 mod 2.0 som for noen år siden stoppet i tide og utide (bla på ring 3 i rushen...). Møllers (og andre) klødde seg i hue og jeg ble desperat. Bytta bensinfilter, men problemet forsvant ikke. Testet annen coil, problmetet var der fremdeles, byttet spenningsforsyningsrele og bensinpumperele. Heldigvis begynte den å gå på 3 sylindre, da byttet jeg fordeler og tennkabler - da var alt OK!

I år begynte møkkabilen å harke igjen, Møllers klør seg fremdeles i hue... Til å begynne med kuttet den under kjøring, men spratt opp på turtall umiddelbart. Jeg ventet på den "konstante" feilen, som naturlig nok er den enkleste måten å finne feilen på. Bilen stoppet, jeg ringte NAF, han skrapte vekk litt "koks" på fordeler lokk og rototarm og det ser ut til å fungere (har ikke stoppet etter dette).

Foreslår at du gjør dette (ikke alt på en gang...)

- Sjekk tilstand fordelerlokk og rotorarm

- Bytt bensinfilter

- Bytt spenningsforsyningsrelé (har hørt at dette har vært et problem på enkelte VW mod)

- Bytt bensinpumperelé

- Deretter er det dyrere ting som coil (kan kanskje få lånt, evt. brukt), bensinpumpe + en hel haug andre morsomme ting som jeg ikke har peiling på...

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en -94 model tdi tidligere, den hadde de samme feilene som du beskriver...

Hadde den ut og inn på møller og ett annet bilelektro-firma... ingen skjønte noe... ingen feil ble liggende i minnet på bilen, og umulig å feilsøke, da feilen bare er der innimellom :-(

Hadde dette problemet i ett par år, byttet sikringstavle og rele109 flere ganger...:-)

Men, plutselig kom jeg over noe på en tysk side...og feilen var borte på 20min, og 0 kr i kost...

På min bil var det en kaldlodding i alarmstyringsenheten som sitter bak hovedlysbryteren...

Ta ut den, og gå over den med forstørrelsesglass...

Vært å prøve...

Vw Passat 1,9 tdi stv 90hk 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider