Gå til innhold

Ampereforbruk

Ranger emnet


MannY

Anbefalte innlegg

Jeg må bare poste her for å være sikker på at mitt regnestykke er korrekt... Altså, jeg har TV og PS2 som jeg har koblet på mitt 12v 64Ah forbruksbatteri, og vil finne ut hvor lenge jeg kan ha dette påslått ved fulladet batteri.

 

PS2: Bruker 5.3a påslått (står under maskinen)

TV: 60watt, 60watt/12v=5a

Bilradiospesialisten skriver at de målte forbruk på 3,2a ved TV og 3,5a ved bruk av DVD, er vel bedre å regne med for mange ampere enn for lite.

 

5.3a+5a=10.3a, så da blir kan jeg kjøre dette i 64Ah/10.3a, som er 6.21 timer?

 

Sånn ca hvor mye strøm bruker denne forsterkeren som drar 2x 3-veis høyttalere på middels volum?

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at jo mer ett godt gammeldags blybatteri er brukt jo lavere spenning blir det på det etter som det tømmes?

Å det igjen vil gjøre at strømforbruket går opp.

 

Men igjen så er det vel "max" strømforbruk som er oppgit på utstyret?

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skulle tro at det er peak forbruk som er angitt på utstyret, det må det jo nesten være. Batteriet er helt nytt, og er et SMF-batteri fra Biltema.

Batteriene bygger på kalsium/kalsium-teknologien, de har lang levetid, de er vedlikeholdsfrie, og de er utstyrt med en spesiell type ventilasjon som minimerer risikoen for at damper kan trenge ut. SMF-batteriene lades på vanlig måte, og ladingen holder lenger enn i et konvensjonelt batteri.

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår