Haagen Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Hei, har en Ford Scorpio 2.9i v6 fra 1992 som jeg sliter litt med. Problemet er at den fjusker veldig når jeg kjører på girene, altså når jeg har den i gir og ikke gir gass. Da starter hele bilen og hompe ganske bra, spesielt når jeg bremser på gira i nedover bakke. Noen som har peiling på hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Kanskje stille turtallet litt opp? Slipper den å dra på bunnen.. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Har du bygd om fra automat til manuell? Isåfall trenger du hjernen fra en manuellbil. Jeg ga opp å prøve å finne ut hva som var forskjellig. Eneste jeg fant ut er at med automathjerne og manuellkasse oppførte bilen seg som en kenguru ved motorbrems. Hvis bilen er original så kan det godt hende det er noe med gasspjeldsensoren eller tomgangsregulatoren. Evt. at den drar falskluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haagen Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 hmm. har prøvd og stille opp turtallet. Det hjalp ikke stort. Den går på rundt 1000rpm når den går på tomgang. Sjekket for falskluft. Å bilen er orginal ja. Bytta regulatoren nylig og det hjalp heller ikke. Den går jevnt på tomgang. Kun når motoren bremser uten at bilen har særlig stor fart at den "hopper". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Ta av gasspjeldsensoren og fil opp festehullene littegrann. Så kan du vri den litt lenger til den ene siden. Husker ikke hvilken vei, men mener du drar den med gasspjeld. Bare å prøve. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg