Complexity Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Hei :) i dag begynte jeg å bygge ny subkasse til bilen, ettersom den gamle er rimelig sundspilt. Derfor tenkte jeg å ha en som passer perfekt i bagasjerommet mitt på scorpioen, så har tadd mål etter bagasjerommet som mål på kassen. Men så kommer det jeg lurer på. Har brukt en gammel "reol" som matrial, ettersom jeg har mangel på plater, og de virket tykke nokk. Siden det var en reol, så var det en plate i midten. Vil det bli no bedre effekt av*å ha*subbene adskilte? Er 2stk*12"*subber*jeg*skal ha i den. og så lurer jeg på det med bassrefleksrør. lurte på om jeg skal la begge subbene ha samme rør, eller om jeg skal lage rør til hver av dem? her er noen bilder. framplaten er ikke satt på.. Noen som kan hjelpe meg med tips å forslag? Tenkte og kansje på å ha bassrørene opp mot hattehyllen? vil det gi ekstra trykk? Kan nevnes at jeg hører nesten bare på techno og "drum'n bass" så vil ha mest mulig trykk :) Edit: Dere grøsser kansje over at den er grønn :p men jeg skal ha fremplaten større, og trekke den i sort filt. så de stygge fargene på kassen vil ikke bli synlig :p Siter Ford Scorpio 2.9 GL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Har hørt at hvis du setter bassrefleks rør/rørene opp gjennom hattehylla så ødelegger vist det lyden en del! Har ikke prøvd det selv, da de jeg kjøpte mine subwofere fra frarådet dette... Har mine samme vei som subberne, og det er trøkk som bare f:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Complexity Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 takk for svar :) har egentlig lakt ifra meg den ideen, for leste og på nettet at bassen ble "buldrete" og bråkete om man hadde rørene opp hattehyllen, så du har nokk rett :P Siter Ford Scorpio 2.9 GL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Vanskelig å umiddelbart fastslå sånt, når man ikke vet hva slags Scorpio du har... 4-dørs eller 5-dørs? Vesentlig forskjell på hattehylla i de modellene... ;) Kassen blir ihvertfall stivere av å ha skilleveggen, så behold gjerne den. Og skal du ha portet kasse, må dermed hvert kammer ha sitt rør/port ja. Har du sjekket at basselementene dine egner seg for portet kasse? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Complexity Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 5 dørs :) bilde av rompa: Nei har ikke anelse hva elementene egner seg for, all infoen jeg vet om de elementene står her: http://lydibilen.com/product_info.php?cPath=23&products_id=30&osCsid=213324f523b657cead4858217edc8240 Siter Ford Scorpio 2.9 GL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Vel, la ihvertfall den hattehylla være hel, intet poeng med noen huller iden da egentlig. Om du skal ha portet kasse setter du portene i frontplata og lar hele kassen spille bakover (i første omgang, andre plasseringer i bagasjerommet kan fungere bedre...) og fjerner evt. hele hattehylla om den klaprer for ille... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg