Anders187 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1668 I teksten står det att den kan belastes i 1ohm, men i spesifikkasjonene står det ned til 2ohm?:/ Og så står det 4ohm brokoblet, kan jeg da ikkje brokoble ett 4ohms element på den da dette gir 2ohm? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Og så står det 4ohm brokoblet, kan jeg da ikkje brokoble ett 4ohms element på den da dette gir 2ohm? 4ohm brukoblet blir ikkje 2ohm! Impedansen endrer seg ikkje, so du kan selfølgeligt bruke ein bass på 4ohm og koble det til forsterkeren. Ved brukobling brukes 2 forsterkerkanaler, og dei må dele på impedansen. Kobler du til eit element på 4ohm, (brukobling) "ser" forsterkerkanalane det som 2ohm. Forsterkeren er iallefall stabil ned til 2ohm så det er ikkje noke problem. Om den er stabil i 1ohm veit eg ikkje. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders187 Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 jaok, takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg