Tvåførr Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Hallo, noen som vet hvilken girkasse det står i opel monza? Har hørt rykter om at de har getrag kasse... MVH Vidar Åsgard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Stemmer d ja, jeg hadde en slik kasse i 940`n tidligere. Husker ikke navnet på kassa, men getrag er d. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 passa den rett på? Eller brukte du adapter plate? Er dett samme kassa på 2,5 2,8 og 3 litern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 adapter mellom clutchus og kasse, måtte sveise giroverføring og girkassefeste, fikk også dreid til ett slags feste mellom boks og mellomaksling. satte getragen side om side med orginalboksen, målte og sammenlignet og sveiste. ble ganske bra d. Usikker på d med litrene, men den jeg hadde var fra 3,0 mener jeg å huske. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Monza har samme som Senator. Getrag 265. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 ok, takker, men fantes det bare getrag 265 som 5 trinns manuell i de bilene, eller fikk du andre gertag kasser uten løst cløtsj hus også? Med tanke på getrag 240, den var vel med fast hus. Andre biler det er mulig å hente kasse fra? Hvilken modell går bmwene fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 MEEEEEEN, eneste forskjellen fra bmw er inngående aksling.. er annen tykkelse på dn mener jeg å huske da jeg så på en slik kasse.. vet ikke hvordan du jør d med svinghjulslager! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Er vel ikke tykkere inni hylsa vel? Er det samme hylsa så kan man jo bruke BMW lager fortsatt.. Mulig den er tykkere der splinesen er. men trykkplate med rett splines burde ikke være noe problem å skaffe. Zinter lagd på clutch og brems får du hvilken splines og dim. på plate som du vil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 snakka ikke om hylsa jeg:) eller splines'n:) snakket om enden på inngående som man stikker inn i svinghjulslageret.. denne er tykkere enn volvo sin orginal aksel mener jeg, altså MYE tykker enn bmw sin!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Ja det står jo svinhjulslager der jo for pokker!! Begynner å se dårlig og nå. :) På BMW er det 10mm pilotlager og på Volvo 12mm så kanskje det er 12 på Opel også?? uansett så fins det helt sikkert et lager/løsning som passer!! Siden folk har gjort denne ombyggingen før :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 tror den er noe tjukkere enn volvo.. førr hadde en fra opel for hånden:) ja en ordning må d jo være!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 mener jeg ikke bytta svinghjulslager, clutch med rett splines kjøpte jeg hos clutch og brems i Trondheim Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Noen bytter lager slik at det blir rett dim.. og noen dreier en hylse slik at den passer på. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Noen bytter lager slik at det blir rett dim.. og noen dreier en hylse slik at den passer på. Det stemmer! Ved bruk av Getrag fra BMW hvertfall.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 På min Getrag M51 fra Volvo 264 er det 17mm på enden. Jeg bare kjøpte helt nytt lager på mål og satte inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg