Gå til innhold

2.x motorene til audi, dårlige?

Ranger emnet


VeGGiz

Anbefalte innlegg

2.x er jo utrolig mye rart da. Det eneste som er felles for de du nevner, er at de er V6.

2.4 170 (ca?) er vel rolig og stødig motor. Kan ikke huske å ha hørt at noen har hatt spesielle problemer på disse egentlig.

 

2.6 og 2.8 er jo forholdvis gamle motorer som kom i typ4a og typ8a blandt annet. Er samme motoren, men 2.8 har annen borring.

 

2.7 er en twinturbo motor som du finner i S4 og RS4. Sliteasjenivået vil vel være noe høyere enn på en A4 1.6.

 

Kam og vipparm-problematikken stammer fra 2.5TDI V6'en som du finner blandt annet i Passat og A6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentligt mest på 2.7biturbo (da det er denne jeg vurderer). Men den står i en vanlig A6, så det er da ikke bare S4 og RS4 som har denne.

 

Det står også automatgir (tiptronic) i bilen jeg vurderer, noe jeg ikke akkurat hopper i taket over, men er det negativt med tanke på levetid?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentligt mest på 2.7biturbo (da det er denne jeg vurderer). Men den står i en vanlig A6, så det er da ikke bare S4 og RS4 som har denne.

 

Det står også automatgir (tiptronic) i bilen jeg vurderer, noe jeg ikke akkurat hopper i taket over, men er det negativt med tanke på levetid?

Stemmer at samme motor står i A6. Får den i Allroad også.

Har ikke så utrolig mye erfaring med disse motorene, men har egentlig ikke hørt noe spesielt negativt om de heller.. Har hørt at enkelte har antydning til samme kam-slitasje som 2.5TDI'en, men ikke på langt nær like ille. Alfa omega å ha oljeservice på disse, og IKKE hver 30kkm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår