Gå til innhold

Koble til ny stereo

Ranger emnet


TrulsR

Anbefalte innlegg

I bilen har jeg en Sony-spiller stående atm., men tenkte jeg skulle skifte til en Boschmann jeg har liggende.. Sonyen begynner å bli sliten, dessuten spiller den ikke MP3er.

Anyways, Sonyen er koblet til gjennom ISO, men er ikke koblet til tenninga, så den kan slås på selv om bilen er av. Når jeg kobler Boschmannen til ISO-kontakten fra bilen, skjer det nada. Battery+ kabelen inn til Boschmannen får strøm som den skal, og sikringen har ikke blåst.

ACC+ til Boschmannen er den som egentlig skal kobles til tenninga, right? Kan det være den som gjør at det ikke skjer noe? Går det eventuelt ann å koble den på et vis som gjør at det faktisk funker?

Dårlig formulert, men det var litt vanskelig å forklare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Du sa ikke at du hadde en ACC-kabel fra bilen, som går til ACC-kabelen på Boschmann'en. Da er jo alt koblet riktig, og du må bare se om det strøm i ACC-kabelen fra bilen... ikke koble sammen ledninger i bilen uten peiling på hva som skjer!

 

Alternativ ellers: la ACC-kabelen fra bilen være, og koble ACC fra Boschmann sammen med Battery fra Boschmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oookei, nytt problem. Koblet en ledning fra Battery+ og over på ACC+, og spilleren virket, så jeg satte i gang å røske ut gammel spiller, og isolere ubrukte ledninger osv. Når jeg kobla til den nye spilleren, er det dødt, så jeg hentet meg en prøvelampe og slo meg løs. Da var det mørkt i battery-ledningen fra bilen, men ACC-ledningen var det derimot futt og strøm i. Strømmen har altså bestemt seg for å hoppe fra battery-ledningen og over i ACC-ledningen i bilen, og jeg skjønner nada. Vært borti slikt før, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kortslutning, det som skjedde med meg var at jeg røk en sikring som lå i ledningen til spilleren, altså utenom sikringsboksen. Jeg stresset som faen med å finne ut hva som var feil, men til slutt fant jeg sikringsholderen! Om du ikke finner noe i sikringsboksen kan det være en ide å ransøke ledningen din!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-hey, jeg fant en sikringsholder med blåst sikring laaaangt innunder dashen. Den er ikke kobla til noe, men den gir kun strøm når tenninga er på. Problemet er bare at jeg ikke har funnet sikringa noe sted (en Fuji 3A). Vært innom Expert, 2*Shell, 2*Statoil og 2*YX, men ingen av de hadde den. Får ta en tur opp på Biltema eller BilXtra i morra og høre der. Når jeg finner den, er den nok bare å koble rett på. Ikke har jeg merket noe til kortslutning heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår