TrulsR Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 I bilen har jeg en Sony-spiller stående atm., men tenkte jeg skulle skifte til en Boschmann jeg har liggende.. Sonyen begynner å bli sliten, dessuten spiller den ikke MP3er. Anyways, Sonyen er koblet til gjennom ISO, men er ikke koblet til tenninga, så den kan slås på selv om bilen er av. Når jeg kobler Boschmannen til ISO-kontakten fra bilen, skjer det nada. Battery+ kabelen inn til Boschmannen får strøm som den skal, og sikringen har ikke blåst. ACC+ til Boschmannen er den som egentlig skal kobles til tenninga, right? Kan det være den som gjør at det ikke skjer noe? Går det eventuelt ann å koble den på et vis som gjør at det faktisk funker? Dårlig formulert, men det var litt vanskelig å forklare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Putt ACC-kabelen på Battery-kabelen, så skal den funke på samme måte som Sonyen... det er derfor den ikke virker nå ja. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Du mener at ACC-kabelen i ledningsnettet i bilen skal kobles direkte på kabelen fra batteriet, og at ACC-kabelen på ISO-kontakten til stereoen skal kobles direkte på batteri-kabelen på ISO til stereoen? Må prøves.. takktakk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 NEI! Du sa ikke at du hadde en ACC-kabel fra bilen, som går til ACC-kabelen på Boschmann'en. Da er jo alt koblet riktig, og du må bare se om det strøm i ACC-kabelen fra bilen... ikke koble sammen ledninger i bilen uten peiling på hva som skjer! Alternativ ellers: la ACC-kabelen fra bilen være, og koble ACC fra Boschmann sammen med Battery fra Boschmann. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Ah. Går ikke strøm gjennom ACC i bilen, så jeg er usikker på om den faktisk er kobla til noe i det hele tatt. Den skal jeg altså bare glemme, og koble ACC fra Boschmann sammen med Battery fra Boschmann? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Ja. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Da er jeg med. Takk for hjelpa =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Oookei, nytt problem. Koblet en ledning fra Battery+ og over på ACC+, og spilleren virket, så jeg satte i gang å røske ut gammel spiller, og isolere ubrukte ledninger osv. Når jeg kobla til den nye spilleren, er det dødt, så jeg hentet meg en prøvelampe og slo meg løs. Da var det mørkt i battery-ledningen fra bilen, men ACC-ledningen var det derimot futt og strøm i. Strømmen har altså bestemt seg for å hoppe fra battery-ledningen og over i ACC-ledningen i bilen, og jeg skjønner nada. Vært borti slikt før, noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Sjekk sikringene i sikringsboksen... antageligvis har du ikke klokke eller taklys i bilen heller nå. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Juni 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Meget mulig, det glemte jeg å sjekke.. bare koblet vekk alt. Du vet ikke hva som kan ha skjedd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Good oldfashioned kortslutning :D Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MannY Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Høres ut som en kortslutning, det som skjedde med meg var at jeg røk en sikring som lå i ledningen til spilleren, altså utenom sikringsboksen. Jeg stresset som faen med å finne ut hva som var feil, men til slutt fant jeg sikringsholderen! Om du ikke finner noe i sikringsboksen kan det være en ide å ransøke ledningen din! Siter 1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning 16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2 Performance by DLS Car Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Kortslutning ja, har væll komme borti plussen på jordinga, Har ewrfaring fra dette, da en kompis sin spiller ikke fungerte og det sa pang gang på gang. var bare å skifte sikring i holderen, skiftet ca 4 sikringer=p Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Hadde en trivelig installasjon av en ny spiller i en gammel Mercedes for noen år tilbake, hvor det var blitt lagt opp rød kabel for Minus, og svart kabel for Pluss... gikk med noen sikringer der ja før jeg dro fram multimeteret. :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 He-hey, jeg fant en sikringsholder med blåst sikring laaaangt innunder dashen. Den er ikke kobla til noe, men den gir kun strøm når tenninga er på. Problemet er bare at jeg ikke har funnet sikringa noe sted (en Fuji 3A). Vært innom Expert, 2*Shell, 2*Statoil og 2*YX, men ingen av de hadde den. Får ta en tur opp på Biltema eller BilXtra i morra og høre der. Når jeg finner den, er den nok bare å koble rett på. Ikke har jeg merket noe til kortslutning heller =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg