Assar Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Nå har jeg slitt med dette problemet i over et halvt år, og begynner så smått å gi opp. Har en 90 modell 740 GL med lh2.4. Bilen lugger noe voldsomt akkurat i området lett gass og ingen. Har i denne tiden fått opp litt forskjellige feilkoder, men den har nå begynt å bestemme seg for å gi feilkode 1-3-1. Mangler signal om motorhastighet. Etter "hardkjøring", legger tomgangen seg på rundt 1500, og jeg må stoppe bilen for at den skal gå ned. Siden den har gitt så mange forskjellige feilkoder, har det blitt byttet det meste av følere og diverse. Her er den lange listen: -Fordelerlokk, rotor og tennplugger -lambdasonde -LMM -svinghjulsføler -temperaturføler -skiftet friskluftslange -bensinfilteret og grovfilteret i tanken. Har også sjekket -bensinpumperelet -alle ledninger som har med motorhastighetssignal å gjøre -bensinpumpen i tanken -tennpluggledninger -coil -pusset bak tenningsmodul, slik at den får jord. -gjort rent gassspjeldhus og tomgangsventil -Gått over med kontaktspray -sjekket for falskluft ved innsugsmanifolden -Hovedbensinpumpen Noen som har vært borti noen lignende tilfeller?? På forhånd takk! Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 du hadde bytta bensin filtere ja? hmm. kan de ligge dritt på svinghjulet da? så svinghjus føleren ikkje les skikkelig? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Er du sikker på at du har lest av alle feilkodene? 1-3-1 vil stortsett bare gi tomgangsproblemer og redusert motorbremsing. Jeg er dessverre ikke synsk, men magefølelsen min sier at du bør dobbeltsjekke LMM (helst ta å låne fra en anen LH-2.4 bil som fungerer 100%). Les også bricboard-FAQ'en. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assar Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Glemte å nevne det, men har byttet både filteret i tanken, og filteret under. Kan være at det har lagt seg noe på svinghjulet ja.. for har sjekket alle ledningene fra den nye føleren og inn til tenningsstyringen. Ganske sikker på at det ikke er LMM som har tatt kvelden, siden da vil det føles som man "mister" motorkraft...? den var slik før jeg byttet den, og da fikk jeg feilkode på den. Men skal sjekke for sikkerhets skyld.. Har lest av feilkodene i hull 2 og 6.. i 6 får jeg ingen feilkode, mens i 2 får jeg 1-3-1.. Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Hva med tomgangsregulatorn da? Prøvd å bytte ut den? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assar Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Hva med tomgangsregulatorn da? Prøvd å bytte ut den? Blir nok der neste på listen ja... virker som den er litt treg til å stabilierer seg på tomgangen. Ingen som tilfeldigvis har en de ønsker å selge? relativt stiv pris på den. Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Ang tomgangsregulatoren så kan du alltid rense den. Bare pøs på med noe rense/smøre guffe av noe slag i inn og ut rørene. Hold forann og rist som bare det. Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assar Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Ang tomgangsregulatoren så kan du alltid rense den. Bare pøs på med noe rense/smøre guffe av noe slag i inn og ut rørene. Hold forann og rist som bare det. Gjort, men ingen forandring... hadde inni litt tynn, tynn olje etter jeg hadde renset den.. Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Du kjenner ingen som har F motor med lh 2,4 da? som du kan få lånt av og prøvd. Blir litt dyrt hvis du skal kjøpe alt for å teste om det er den, da kommer du til å sitte igjen med masse du ikke har brukt for. Har noen tomgangsregulatorer ligganes jeg. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 har ikke hjernen en tilbakestillings ledning som motronic?. min jagde og lugga. så jorda jeg en rød kabel i motor rommet så funka alt igjen. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assar Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 har ikke hjernen en tilbakestillings ledning som motronic?. min jagde og lugga. så jorda jeg en rød kabel i motor rommet så funka alt igjen. Litt usikker på hvilken hjerne du mener, tenningsmodulen framme i motorrommet eller den ved rattstammen? Hvor kommer den ledningen fra? Har en venn som har en B230ft, skal sjekke om det sitter samme tomgangsventil i den. Hvis det gjør det, så får jeg helt sikkert lånt den! Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Litt usikker på hvilken hjerne du mener, tenningsmodulen framme i motorrommet eller den ved rattstammen? Hvor kommer den ledningen fra? Har en venn som har en B230ft, skal sjekke om det sitter samme tomgangsventil i den. Hvis det gjør det, så får jeg helt sikkert lånt den! Lh 2.4 har hjernen ved benplassen på passasjersida.. Bak dekslet her: Vet ikke om det er en reset ledning men å koble fra minuspolen på batteriet en stund hjelper kanskje!? Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assar Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Er vel 3 hjerner på b230f med lh2.4:) tenningsmodul, tennings"hjernen" ved rattstammen og hovedhjernen, den du referer til.. Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assar Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Takk til alle seriøse innlegg på tråden min! Problemet vedvarer fortsatt, så jeg tror nok et volvo verksted får ta en titt på den! Hvis noen kommer på noe lurt, så ta gjerne kontakt! Siter -1990 volvo 740GL -1992 volvo 940 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazongutten Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Det er ikke trykkregulatoren som har bynt å klikke a ? sjekka den ? Siter -GUD ER GOD- -85` Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.