Gå til innhold

Feilkode 2-3-1 på min 240 [LØST]

Ranger emnet


GloomyGrim

Anbefalte innlegg

"systemet kompanserer for rik eller mager blanding ved kjøring".

 

Mao. noe gjør at du får for mye, eller for lite bensin.

Kan være en giver, kan være en dyse som ikke lukker, defekt lmm, btr, vakuumlekkasje kanskje? etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så meget. Sjekk for vakumlekkasje først... Deretter kan du sjekke følgende:

 

LMM, lambda, bensintrykk, tømmemagnetventil til fordampsystem, tempsensor og dyser! :) Tipper du har vakumlekkasje jeg, så sjekk det først.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe turbomaskin, men "polismotoren".

-vanlig b230f, med 531-topp og vx-kam.

 

Jeg har også en org. b230FX, med samme problemet og feilkode, men har 2-2-1 og 2-3-1. min er 92mod classic.

 

hvis jeg sletter feilkodene, så kan jeg kjøre i alt fra 1dag til 2uker før lyset kommer opp på nytt.

 

prøv å få lånt deg en LMM å prøvebytte, er sikkert den.

 

jeg har byttet:

-LMM (luftmassemåler)

-Lambdasonde

-BTR (bensintrykksregulator)

-temperaturgiver

-forpumpe og filter i bensintanke

-filter ved bensintrykkspumpa

-2 timer feilsøking på volvoverksted, di tok å trykktestet innsug- og eksossiden for vakuumlekkasje

 

Men plages ennå med feilen,

si ifra om du finner ut noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe turbomaskin, men "polismotoren".

-vanlig b230f, med 531-topp og vx-kam.

 

Jeg har også en org. b230FX, med samme problemet og feilkode, men har 2-2-1 og 2-3-1. min er 92mod classic.

 

hvis jeg sletter feilkodene, så kan jeg kjøre i alt fra 1dag til 2uker før lyset kommer opp på nytt.

 

prøv å få lånt deg en LMM å prøvebytte, er sikkert den.

 

jeg har byttet:

-LMM (luftmassemåler)

-Lambdasonde

-BTR (bensintrykksregulator)

-temperaturgiver

-forpumpe og filter i bensintanke

-filter ved bensintrykkspumpa

-2 timer feilsøking på volvoverksted, di tok å trykktestet innsug- og eksossiden for vakuumlekkasje

 

Men plages ennå med feilen,

si ifra om du finner ut noe. :)

 

har du sjekket om dysene dine lukker og åpner skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skiftet LMM'en, uten at det hjalp noe. Har også fått lånt meg en lambdasonde, men sliter med å få av den gamle. Sitter som flue i kudritt. Prøvde å koble av kontaktene til lambdaen, og merket ingen forskjell. Dette kan vel tyde på at det er lambdaen som er problemet?

Må ut å sprøyte på 5-56 og få løsnet lambdaen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen gikk av med mye bannskap og stor rørtang.

Har nå byttet lambdasonde og LMM. Motoren går som ei klokke og diagnosen viser 1 - 1 - 1. Dessverre er det lånte deler jeg kjører med nå, så jeg må nok på Volvo og få kjøpt deler. Koster vel en liten formue regner jeg med.

 

lambda må ikke kjøpes på volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM er bare helt ubrukelig dyrt, så om ikke tråden i din gamle er ødelagt, så kjør med den! :)

 

Trur mekonomen skal ha en 4-5 tusen for en LMM

 

lambda må ikke kjøpes på volvo.

Må ikke, bør ikke eller trengs ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår