darkblue Skrevet November 19, 2003 Rapporter Share Skrevet November 19, 2003 Leste ett eller annet sted om en som skulle koble 2 stk kompressorer på 1,5 hest sammen så han fikk 3 hk og 40 liters luft tank.? Hvordan gjør man dette? Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Up ;) Ingen som har peiling? Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Har ikke gjort det før, men jeg kan tenke meg at man bare setter de vedsiden av hverandre. tar en slange ut fra hver, med enveisventil på, så den ene ikke lader den andre, er kanskje ikke så farlig egentlig. Så setter man bare på et T stykke i mellom de slangene og slangen til verktøyet ut fra den.. ? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet November 20, 2003 Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Sålenge du ikke vil har mer trykk så går det fint å sette to eller flere kompressorer inn på en tank, men de bør stoppe på samme trykk eller så vil den ene gå lengere enn den andre. Du vil ha større leveringsmengde ikke høyere trykk. (iallefall når vi snakker luft kompressor til bilskruing ;) ) Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet November 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2003 Trenger større levering, og mer kraft, alt fra mutter trekking og noe lakkering, saging etc. Har ikke lyst til å kjøpe en thunder kompressor enda ;) Så må kjøre litt macgyver tricks intill videre. Er det vrient å koble dem sammen? Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet November 21, 2003 Rapporter Share Skrevet November 21, 2003 Ja, det er en enkel måte, kjøp ett Y stykke å koble i sammen 2 kompressorer ved hjelp av tappe krana i enden. Da har komprossorene dobbel leveringsevne. Men du får ikke noe høyere trykk. Men Vanligvis holder det med en 8bar. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Det er nok meg dere snakker om her, har ikke fått kobla de sammen enda, men skal funke fint det. Bruk så grov slange som mulig mellom kompressorene sammen med ett T stykke (eller Y... ;)) og hold diameteren så stor som mulig på slangen hele veien til verktøyet, siste biten er det greit å ha en spiral på 5 meter med 8mm diameter innv. Brukte en kompressor til skruing i dag..... fy faen så digg det er.... er ikke noe power da, men siste biten drar jeg alltid til for hånd uansett.. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.