Gå til innhold

Bil stjålet, hva kan jeg forvente å få igjen?

Ranger emnet


AnDtHo

Anbefalte innlegg

Hei

Som sikkert de fleste her har fått med seg så ble S4n min stjålet natt til lørdag, den kom til rette igjen lørdag kveld, men dessverre så hadde tyven brukt bilen til å fronte med en politibil og krasje med en annen.. :(

 

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3562386.ece

 

Listeprisen på denne bilen ligger på ca 70k, den reelle verdien på bilen mener jeg ligger rett over 100k..

 

Hva kan jeg forvente å få igjen og hva kan jeg forlange om gjenstridige skulle slå seg vrange?

 

Har tittet litt på nett og S4 med svart skinn interiør, manuell kasse, AC, takluke og uten rust i karossen ligger til mellom 100 og 130k på nett. Er det ikke sånn at forsikringa skal gi meg igjen penger så jeg kan kjøpe "en tilsvarende bil" som den jeg hadde?

 

Bilen min var jo også nylakkert dagen før den ble stjålet, og den var godkjent med trim og 18 tom hjul.. Men regner ikke med at det blir tatt med i vurderingen..

 

Anders

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle mine biler har jeg i tilegg dekning på 10000 ekstra. Sjekk om du har dette. Da kan du legge frem kvitering på feks felger eller gps/solbriller ol gikk i stykker under turen. Du skal kunne kjkøpe en tilsvarende bil ja, så regn med å få igjen litt. Jeg ble positivt overrasket over gamle BMW 318 min da den skulle kondemneres.

 

Lykke til! Har en kompis med stjålet RS2 nå, triste saker. Håper den dukker opp!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på en "tilsvarende" bil ja... Men er ikke så lett med S-bilene til Audi, siden de varierer mye i pris. Vet om noen som har tapt mye.

 

Mitt råd er å samle inn så mye informasjon om bilen som mulig. Skaff bekreftelser fra ulike personer og gjerne firmaer, som kan bekrefte hvor bra stand bilen var i. Gjorde dette på min før den skulle på takst.

 

A.J.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på en "tilsvarende" bil ja... Men er ikke så lett med S-bilene til Audi, siden de varierer mye i pris. Vet om noen som har tapt mye.

 

Mitt råd er å samle inn så mye informasjon om bilen som mulig. Skaff bekreftelser fra ulike personer og gjerne firmaer, som kan bekrefte hvor bra stand bilen var i. Gjorde dette på min før den skulle på takst.

 

A.J.

 

Ser jo heldigvis på min at det var ny lakk, 18 tom felger, skinn interiør, AC osv.. Verre om bilen ikke hadde blitt funnet i det hele tatt..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår