Gå til innhold

Dårlige bremser, men ikke lekkasje.

Ranger emnet


EIO

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med BMW E36'en min, som tpoic sier. Dårlig bremseeffekt. Å bremse på vanlig måte går fint, men med en gang man trykker noe hardere på pedalen så synker den inn.

 

Virker som at hvis man presser hardere enn en viss grense så synker pedalen i bånn. Jeg har sjekket systemet og det er ingen lekkasjer, prøvde å lufte bremsene, men det var ikke noe luft i systemet, og det ble ingen forskjell etter lufting.

 

Kan det være master sylinder eller bremseservoen som har gått, eller er slitt. Takker for alle svar!

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutch og brems deler samme tank for bremsevæske JA!

 

Men det er jo alt også,de har jo separate hovedsylindre. Eller hadde det vært en merkelig konstruert bil med kombinert clutch/brems :D

 

Inntaket til hovedsylinder brems er i bunn av tank,mens inntaket til hovedsylinder klutsj er en nippel litt oppå tanken. i fra den nippelen går det en slange ned til h.sylinder klutsj!!

 

Så d er ingen vits i å henge seg opp i klutsjen hvertfall ;)

 

Men hva som feiler bremsene ja... myk pedal er jo som oftest luft,men d var jo eliminert. en kaliper som sitter litt løst/skjevt da?

Lekkasje i hovedsylinder!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra forklaring :)

 

Jeg kan jo ha gjort en dårlig lufting også.

Brukte en slange med enveis-ventil og pumpet ut en del bremsevæske ved hvert hjul, kunne aldri se at det kom noe luft ut.

 

Problemet har vært sånn en stund nå, og jeg merket av bremsevæskenivået for en stund siden, og det er så og si akkuratt det samme, slitasje gjør jo også at nivået synker noe, virker ikke som noe har lekket ut. Jeg holder nok også en knapp på at det er master-sylinderen som er sliten. Men tar gjerne i mot flere tips eller meninger om hva det kan være.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er clutchen koblet til samme reservoar som bremsene ??

 

I såfall må denne luftes samtidig som bremsene.

 

BULLSHIT, prat om noe du kan istedenfor å ljuge !

 

Ville sjekka at ikke calippere gir etter ved slitne glitere, eller manglende "bøyle" eller noe i den dur, det kan gi de symptomene du nevner.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du stor slitekant på skivene vil dette også få bremsene til å virker dårligere, en annen ting kan være at korden i en av bremse slangene er gåen da vil gumminen i slange gi seg å du vil miste litt trykk.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra svar.

 

Sånn som jeg tolker det kan det altså være litt forskjellig som kan forårsake dette. Ser ut som skivene er byttet for ikke så alt for lenge siden, er tromler bak så litt vanskelig å si noe om standen der uten å ta av trommel og sjekke, men tromlene ser ikke alt for gamle ut.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår