VOLVO 1983 Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Hei! Lurer på hvordan det er å bruke en K kam på en b230ft med 470cc dyser, 3" eksos, alu cooler og oppstillet trykk? Er original turbo. Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuk i kano Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Det går til helvette med de dysene der på grunn av at de originale er sidestilt so grader til høyre! kammen er altfor stor ta vinkelsliperen og fil litt på knastene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Det går til helvette med de dysene der på grunn av at de originale er sidestilt so grader til høyre!kammen er altfor stor ta vinkelsliperen og fil litt på knastene. Du er jo en stor forbanna klovn! Finnes det noen mer seriøse svar? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 låner denne tråden litt. Hva med VX3 kam?må det byttes dyser da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245-tic Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 ingen dyser som er i veien for en kam vet du. bare et idiotisk svar lenger oppe her. du må ikke bytte dyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 k/h er vel mer egnet til grom sugemotor :-) A / VX / VX3 funker vel på turbo. IPD har også en turbokam m. just drev, toppdekselpakning og nye tetninger fremme og bak, til nette sum av 310 dollars (+ en formue i frakt ;)) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Justerbart og justerbart... Må jo demontere det for å "justere" om da det er ett vanlig drev med flere spor til stiften i kammen. Jeg syns K kam funka kalas på turbo jeg men, så ser ikke helt poenget med å sette inn en slappere kam. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Er mange som bruker K-kam i oppsett fra 220-250hk og oppover.. Blir litt slapp i bunn, men fin sprut oppi registeret.. Finfin kam til turbotrim.. Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Jeg hadde det på min i fjor. Std FT motor med T3 cosworth turbo, K kam, alu ic, 3 toms eksos, porta 940 grenrør, 610cc dyser og 3,5 toms LMM. Den syns jeg dro helt greit opp til da turboen begynte å lade, også hang den med helt til sperra. Finfin kam for herjing og sluring. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 er nok ikke helt rett med k kam på org 13c snurra, men egner seg noe bedre til litt større snurrer, der du ikke makser snurra så tidlig på turtallet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.