Gå til innhold

Plexiplate som basselement

Ranger emnet


xadios

Anbefalte innlegg

Har ikke noen link men det er sesong2 episode6 Josh's 88' Acura Legend

EDIT: leif.

 

her står det hva de puttet inn i bilen... men ser ikke noe om subben?!

http://www.tv.com/pimp-my-ride/joshs-acura-legend/episode/380645/summary.html?tag=ep_list;ep_title;5

 

Å her er videoen...

http://www.mtv.com/overdrive/?vid=39329

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være en aktiv sub han mener? de fåes jo i a4 ark størrelse, men plexi?

 

tenke tenke....

 

var det ikke en post på et forum med noen plexiglass bokser med motor som dytta ei plexi plate opp og ned.. mener det var bilder her på forumet, fra ces messa eller morel pål sin usa tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske om en "ny transducer" som hadde egen patent -stå noe om det for over et år siden i HighFedelity bla-. Den fungerte slik at den overførste signalen til en plate, den plate vibrerte og skapte luft bevegelsen. Plexiglass vil self være bedre enn glass da den er mer fleksibel. I det store og det hele var dette ment til pc høyttaler bruk. ellers er jo det nærmeste du kommer en rumperister som egner seg til subb... men bare husk at den overfører vibrasjoner som du kjenner men ikke hører så mye til :) den kan du skru rett under settene og med en god frontsett burde bli ok.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LLH: mulig du tenker på

?

 

Det Matador nevner er vel NXT-sakene TransMedia nevnte? Husker jeg hadde et sett slike på hjemlån for mange, mange år siden. Kult idé, men lyden var ikke helt high-end. Både en kompis og ei venninne hadde pc-høyttalere basert på samme prinsipp (så vidt jeg kunne se) noen år senere.

 

Grunnprinsippet kalles vel Helmholz-resonator? Er å få kjøpt løse for å feste på forskjellig underlag. Ikke spesielt dyre heller, men det reflekteres kanskje i lydkvaliteten også?

 

http___www.zdnet.co.uk_i_z_nw_sp_2002_02_cebit_gadget_soundbug_orange.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok denne du sikter til LLH:

 

IMG_0792.jpg

 

 

Transducers er mye brukt men de egner seg ikke til annet enn å få lyd fra "etellerannet".

Har selv en Tactile Transducer som produserer lyd men denne egner seg best under 30Hz så jeg vil tro det samme gjelder for alle andre transdusere.

De fleste benytter seg av et prinsipp som kalles "moving magnet system" som virker motsatt av en konvensjonell høyttaler.

På en transeducer står spolen fast mens det er magneten som er i bevegelse. Dette er fordi at magneten har større vekt enn spolen og vil dermed være en større fordel for å få platen/sofaen/veggen etc til å vibrere.

 

 

Mvh

Pål

(Min Tactile Transducer i gjennomsiktig acryl er for såvidt til salgs hvis noen skulle være intr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarteren sa: SUB og denne høyttaleren går ikke akk i subb område noe særlig...den ligner på en elektrostat ellers ;)

 

fant ikke noe bedre bilde, men jeg har sett at dem har slike som sub. Bare 5 ganger så breie, blir som et stort bilde som henger på veggen.

 

Dessuten sa jeg ikke at denne spilte i sub området, mente bare hvilken teknologi det baserte seg på.

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår