Gå til innhold

Delt bakaksel

Ranger emnet


Volvo d6

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig vil en delt bakaksel gi bedre kjøreegenskaper enn en stiv..

Vis meg den sportsbilen som har stiv bakaksel og er nyere enn 1970 :)

 

Vel, hvor mye gromme understellsdeler er det til multilinken til 760/780? Det er så vidt jeg vet, ingen som lager senkefjærer bak, t.d. (godkjente saker).

 

Ja, jeg vet om sakene Ben lager.

Men, om du skal kjøpe tüv godkjent understell til en 760, får du bare org fjærer, du får ingen senkefjærer.

 

Jeg tar 242en min sitt understell any day, mot 780ens understell :-) Ps. jeg har kjørt begge bilene mye! 780en er for all del veldig komfortabel, men jeg blir rett og slett redd, om jeg kjører sportslig :P blir som å kjøre båt vs kjøre tog.

 

Seff., kunne man jo laget sportslige deler til multilink bakakselen, men dette blir jo ikke godkjent av b.t., samt å utføre denne modden er rett og slett ikke noe vits.

 

Greit nok at bilen blir litt mer komfy, men dette er MYE jobb, det blir neppe godkjent og det er rett og slett ikke verdt det, spør du meg.

 

Eneste som er litt kult, er at man kan på 760/780/960 slippe ned hele bakaksel og fjær/dempersystem som en enhet :-)

 

ble langt svar her, men jeg ville heller brukt tid og penger på grmme dempere og senkefjærer på stiv aksling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corvette eller viper har det :D ekke du og drekker ? =)

 

Både Viper og Corvette har da delt bakaksel. Ihvertfall C3 og nyere. Riktignok med tverrstilt bladfjær på Corvetten , men delt er det :)

 

Har akkurat kommet hjem...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toførr med delt bakaksel!???

 

Prøver dere å ta livet av godt voksne folk eller??

 

Slutt å leke eventyr og kom på noe konstruktivt istedet!! ;D

 

delt bakaksel,på en 240!!?? *Moahahahahahaaaa* Why???

 

I såfall må det bli M5 diff og hele paketet.. men da kan man jo heller kjøpe Beemer da!

 

nein give me toførr på godt unt vondt heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 er breiere, så blir krøll der

man får ikke truetrack til 7/960

 

Hva er poenget? Skal du ha bil som er virkelig deili og kjøre, så kjøp deg ny bil!

 

PS: ny mustang har hel aksel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår