jarjako Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Har kjøpt nytt senkesett fra Lejøfors (60mm.) Bak ser all vel og bra ut men foran ligger bilen helt nedpå gjennomslags gummien. Sitter justerbare gule koni på bilen. Foresten så var bilen sånn med det gamle senkesettet som sto på bilen også. Bilen er en 1986 mod. Gtx Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 finnes sikkert 2 typer dempere til denne også..til golf får du kjøpt kortere dempere for 60mm senk..kan senke 60 uten men da blir det såmm..vw er eneste med 60 senk uten kortere dempere..hadde problemer selv der med jamex jeg..fjernet halve gummien jeg..gikk da..men byttet til 17" og 40mm istedet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarjako Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Men hvor får jeg kjøpt slike dempere? Dette må jo bli hele fjærbeinet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Den eneste løsninga for kortere dempere man får til å putte i det originale fjærbeinet har samme lengde som standarddemperen. Det er bare det at stempelstanga er korta enten 30 eller 50mm, slik at man har forspenning ved mer enn ca 40mm senking. Kjører selv med nedsmidde Eibach-fjærer på vinterbilen (50mm rebound Koni) og der har jeg konstatert at fjærene er altfor bløte til å senke såpass mye (+/- 70mm). Det var ikke så ille da jeg kjørte med 75/60-fjærer fra KAW og tilsvarende dempere på en ennen bil for noen år siden. Slik senking krever også radikal beskjæring av fjærveisbegrenseren (dersom du bruker den originale med støvhetta). Jeg har kappa min slik at det akkurat er igjen to hakk på gummien, slik at jeg får støvhetta til å sitte. Da vil du også få litt mer fjæringsvei, før det butter i fjærveisbegrenseren. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg