vectra98 Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Hei. Tenkte jeg skulle åpne dette forumet:P Har kjøpt med hiace type lang,2004mod. Skal bruke den som arbeidsbil. Har funne ut at jeg skal lydisolere den. Noen tips om hvordan og hva jeg skal bruke. Tenkte å isolere vegg imellom coupe og lasterom, dørene og dørken. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 På biltema har de en type dempematte som sikkert er helt grei til dette. Søk på "Lyddempingsplate" på http://www.biltema.no den hvite har et lag i midten av noe slags asfalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Mekonomen har matter av Bitumen :) Fungerer sikkert mye bedre enn søpla til biltema. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Nei, disse blir får tykke å dårlig å håndtere. Har brukt Bilxtra sine 3m matter. Litt dyrere, men tynne, lett og forme og gir bra lydisolasjon. Skal gjøre dette på min hiace. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Nei, disse blir får tykke å dårlig å håndtere.Har brukt Bilxtra sine 3m matter. Litt dyrere, men tynne, lett og forme og gir bra lydisolasjon. Skal gjøre dette på min hiace. Hvor tykke er de? Tenkte jeg skulle bruke 20 mm matter fra biltema i dørene og i bakveggen. Så skal jeg bruke noen 4mm asfaltplater fra mekonomen i dørken. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Her er min Hiace Planer framover: LydIsolere gulv, dører og bakvegg. Sote rutene Bytte ut originalhøyttalerne Mulig sette inn en liten aktiv sub:-) Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willosof Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Planer framover: LydIsolere gulv, dører og bakvegg. Sote rutene Bytte ut originalhøyttalerne Mulig sette inn en liten aktiv sub:-) Hold oss oppdatert! :) Og ikke minst, si fra om det blir veeeeldig stor forbedring med lydisoleringen. I såfall skal jeg glatt gjøre det selv også. :) Siter William Viker Svart Toyota HiLux '07 med littavhvert på :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Hold oss oppdatert! :) Og ikke minst, si fra om det blir veeeeldig stor forbedring med lydisoleringen. I såfall skal jeg glatt gjøre det selv også. :) Det skal jeg:-) Skal ut å isolere dørene nå:-P Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2008 Nå har jeg isolert dørene. Trodde jeg skulle få til å isolere inni dørene, men det gikk jo ikke.. Slik gjor jeg det: Legg merket til det stilige gulvet:-P Der har jeg "fylt i" litt, sånn at det skkulle bli mest mulig jevnt. Der som isolasjonen vises skal jeg trekker over med noe skingreier..:p tenkte først med vanlig høyttalerkassestoff, men det blir så fort støvete. Kjørte meg en tur etter jeg var ferdig, og det var blitt bedre, men det er fortsatt gjenklang inni dørene. Så det blir litt bråk uansett. På neste steg skal jeg isolere gulvet, og bakveggen. Noen som vet om man får ned taktrekket?? Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Om du får tak i noen asfaltplater så klarer du å lirke inn noen striper av dette inn i dørene. Da vil mye av romklangen forsvinne, da asfalten fanger opp vibrasjonene i karosseriet. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Har du gjort det? Jeg har kjøpt asfaltplater som jeg skal bruke i dørken. Kan prøve å lirke noen ned i døren. Men skal jeg legge det mot utsiden eller insiden?? Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Asfaltplatene skal limes på dørblekket, og det er her de sitter på mange biler også fra fabrikk. Når du banker med knyttneven fra utsiden på døra vil den litt kjipe hule lyden bli borte og den blir mer kontant og solid. Dette vil også dempe lyd. Om du ikke kommer til inni der så kan det vel tenkes at Hi-fi-folket har noe gugge du skan spraye/smøre på som gjør samme nytten. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 ok, var det jeg tenkte. men er det noe sånt her du tenker på? http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_73&products_id=901 Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Jeg hadde ikke noe spesielt produkt i tankene, men det skulle gjøre nytten. Det viktigste er jo å dempe vibrasjoner i dørplatene, og det overrasker meg egentlig at en Hiace ikke har asfaltmatter i dørene :) Skal du dempe noe mer av bilen.. det er store plater å dempe lengre bak også ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 ok, men den var ganske dyr, tror heller jeg skal bruke asfaltplatene. det er jo bare en blekkboks hele bilen. Jeg skal isolere kupeen, men IKKE varerommet!! Blir alt for dyrt.. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg