Gremlin Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hei, Holdt på med et prosjekt for 2år siden, som bare har stått siden det. Jeg ble helt demotivert av å ikke få bilen til å gå bra med MS, så jeg dreit i hele greia. Nå er jeg klar for å få bilen til å gå igjen, men vurderer sterkt å bare gå for gasser(e). Har en trykksatt r-sport gasser liggende med innsug som jeg vurderer å sette på bare for å få bilen til å gå. Noen anbefallinger om hva jeg kan gjøre? Kjøpe en dyr weber gasser? Få tak i grenrør for dobble originalgassere å trykksette disse? Bruke masse penger på å få noen til å se på MegaSquirten? Specs: B21et blokk 531 topp 940 grenrør Turbo fra V70 T5 (mitsu T3) Original volvo intercooler etc etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Eller kjøpe en 230FT og sette toppen og turboen over på den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245-tic Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 sjønner ikke hvorfor alle skal ft/fk blokk.. b21et blokka er minst like skuddsikker og god for mange hundre hk. :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Jada, sier ikke det. Bruker gammel 23ET selv jeg da! Men det er nok bedre økonomisk sett å bytte ut dette oppsettet med en FT. Jeg hadde aldrig puttet noe steinalder greier nedi min 240 om jeg skulle gjort det igjen. B230FT/FK fra 95mod--> er jo rett og slett en skjefs motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Jada, sier ikke det. Bruker gammel 23ET selv jeg da! Men det er nok bedre økonomisk sett å bytte ut dette oppsettet med en FT. Jeg hadde aldrig puttet noe steinalder greier nedi min 240 om jeg skulle gjort det igjen. B230FT/FK fra 95mod--> er jo rett og slett en skjefs motor! 93'-> mener du vel :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245-tic Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 jo, lh 2.4 er jo å foretrekke hvis man skal kjøre orginalt. kjører fk-blokk selv med 531 og motronic.. skulle gjerne hatt lh men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245-tic Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 93'-> mener du vel :-) jo nyere, jo bedre vet du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gremlin Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Er ikke hypp på å bytte hele motoren igjen... Derfor jeg heller mot gasser. Prøver også å holde prisen nede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 93'-> mener du vel :-) Nei, 95-> Kom med ny veiv i 95, underspylinga var i 93.. Siden du vil holde prisen nede så har du alt å hente på å bytte hele motoren. Gassere super jo en del bensin, og du vil bli fort lei av det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gremlin Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hvor mye jobb er det å få ny motorstyring (bensin og tenning) til å virke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 jo, lh 2.4 er jo å foretrekke hvis man skal kjøre orginalt. kjører fk-blokk selv med 531 og motronic.. skulle gjerne hatt lh men Har du Motronic på FK? Jetronic du mener kanskje? B21ET er kongeblokk det, men litt mer dill å få sprut på da (uten om k-jet). Jeg syns du skal gå for hjelp til MS eller kjøpe deg en FK blokk og selge B21ET! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hvor mye jobb er det å få ny motorstyring (bensin og tenning) til å virke? Mer enn å sette nedi en FT.. Hva er det som er problemet med MSen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gremlin Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hvis jeg går for en B230FT, hva må jeg passe på å få med av ledningsnett og bokser osv? Hvor mye jobb er det å få inn dette ledningsnettet og få alt til å spille perfekt (dag etter dag)? Sliter med at MS`en er ustabil. Plutselig går den bra, så vil den plutselig ikke starte osv osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hva modell er bilen din? Du må få med hjernene og komplett nett til motor minst. Hvor henter du trigger signala dine og hva givere har du brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gremlin Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Jeg har MS v1, så jeg har ikke noe styring av tenning. Jeg har derfor ikke noe triggersignal. Kun lufttemp, TPS, vanntemp, lambda og MAPsensor. Bilen er 86mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg