Gå til innhold

Toyota HiAce 2,4 TD 2WD Vare 1996, ca.200 000km

Ranger emnet


riksen

Anbefalte innlegg

Er det rust på sjølve understellet så bør du ikkje tenke over å kjøpe den då er det ikke lenge før du kan sende den på skrapen, det gjelder og om det har rusta hol i hjulbuene eller andre plasser. men rust som er på overflater er noko ein må regne med siden desse bilene går langt, er ein del steinsprut på desse bilene og, om du ikkje gjer noko med det så ruster det for hol så få på noko middel så det ikke ruster.

 

Ellers så er det ein god bil faktisk så lærekjører eg ein slik bil heilt grei men det er ikkje noko bra å kjøre i sentrum i og vertfall ikke store byer for stort sett så veger bilen godt rundt 2 tonn og kun ca 80hk.

 

Så lykke til!

 

:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:)

hehe..jepp, er ikke no racer akkurat, er vel 90 hk originalt.

Men de er vel bra driftssikre, men lurer litt på forbruk, å ellers om den?

 

Ja driftsikker bil er det og forbruk ligger vel rundt ca. 0,50 mil så er jo ikkje så gale, ellers er det ein grei bil og sikker å kjøre stort sett, men anbefaler ikkje kjøre i meir enn 100km/t det bråker sånn og så har du ikkje særlig mykje å gå på heller siden det berre er 5.gir men god billit høg(lett å velte i skarpe svinger med stor fart).

 

:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en 03 Hiace som rulla 250 før den endte sine dager i en Ford.

 

Har også kollegaer som har kjørt 300+ med sine.

Konklusjone må bli at det er solide biler, som har en utrolig bra holdbarhet. Bruker mye diesel og er langt i fra noe autobahn-maskin, men de er absolutt til å stole på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:)

takk for svar

 

Blir nok en hiace etterhvert;)

Blir værtfall takvinge på den da, ser de har det på toyota.no til den nye hiacen så da har de sikkert til den litt eldre også, hvis det ikke er den samma da:)

 

Er den samme :)

Takvinge, panserbeskytter, kufanger, vindavisere og 4wd-felger så har du en akkurat passer rånete Hiace :D

 

ughiace.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den samme :)

enestTakvinge, panserbeskytter, kufanger, vindavisere og 4wd-felger så har du en akkurat passer rånete Hiace :D

 

ughiace.jpg

 

 

Tøft=) fin hiace.. jepp, omtrent akkurat sånn jeg kunne tenke meg hiacen jeg også;) Husker du sånn ca hvor mye du måttte ut med for: Takvinge, panserbeskytter, kufanger, vindavisere?

 

 

 

 

*Noen som vet om det går ann å flytte posten over til hiaceforumet, eller kan kun moderatorer gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft=) fin hiace.. jepp, omtrent akkurat sånn jeg kunne tenke meg hiacen jeg også;) Husker du sånn ca hvor mye du måttte ut med for: Takvinge, panserbeskytter, kufanger, vindavisere?

 

 

 

 

*Noen som vet om det går ann å flytte posten over til hiaceforumet, eller kan kun moderatorer gjøre det?

Den gamle qpax-bøylen er ikke godkjent lengre, så du er nødt til å finne noe annet enn den. Men ligger vel på rundt 4-5 lapper de. Panserbeskytter og vindavisere får du på Toyota for rundt 3000 samlet om jeg husker riktig. Sidebars ligger vel på 5000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår