Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Nå finnes det forskjellige typer bleed ventlier da Colli. Jeg bruker TurboXS sin. Den er en bleed funksjon og en kule-og fjærfunksjon, da er ventilen stengt helt til den når det trykket hvor den skal begynne å blø ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Bensinforbruket har økt betraktlig,men har ikke akuratt prøvd og kjøre så alfor pent eller. Ellers går motoren utrolig pent.Må justere tenning,da den noen ganger ikke reagerer med en gang ved gasspådrag.Kan virke som ene motorfeste ikke helt i toppform.Men dette er helt i orden. Turboen var like tait som en ny.Så bilens efekt økte betraktlig. Da den lada 1,5bar var det et lite tein til tenningsbank,men kanskje ikke helt unormalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Kan ikke justere tenninga uten chipping på LH jetronic vel...(?). Viss du åpner fordeleren din så er den helt tom viss du drar av rotoren og løfter opp det lokket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 å? bilen har chipp.Er vel fult mulig å justere tenninga på bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Nei, tenninga blir justert av chippen. Du har to hjerner, en til sprut og en til tenning. Til tenninga må du ha den så kalla "gull" boksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 hei, om du burker org dyser, samt org tenningshjerne, bør du være forsiktig med h vor mye du booster. Ellers, bør du bruke ball and spring, om du skal bleede, ellers vil du miste boost over rpm og få en uheldig peakboost på lavere rpm, som du da kan miste over rpm-økning. (mer skadelig for drivlinjen) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Tenkte meg opp på 300hk. Da må det vil bli T3/T4 Større intercooler (alerede på plass) Chip (alerede på plass) 3`eksos (alerede på plass) Andre dyser (hvilken?) Bensin pumpe(hvilken) (Hva mer?) Må vel da også bytte bakaksel + sperre.Sperra på 93mod suger jo hestek*** For og ha mest mulig morro tenkte jeg på. Ang tenninga svipper jeg innom VS-Motor.Høre hva han har og si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Osj.. Du har mye å lere her gutt! Den chippen du har nå holder ikke til 300hk, da må du til med ny chip. Viking chip! 300hk: -Viking 300hk chip -S60R dyser -Justerbar BTR -Bygge om til 3" LMM -Alu intercooler -Større bensinpumpe (f.eks Bosch 044) -Mitsubishi 18T turbo -Getrag eller ZF kasse -1031 aksling med True trac sperre -Sachs race trykkplate og 6 puck zinter lamell Er ikke bare bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Ikke bare og trimme en volvo nei.Rimlig mye som må gjøres for å få litt guffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Er jo ikke så mye egentlig, men alt er jo relativt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Ikke bare og trimme en volvo nei.Rimlig mye som må gjøres for å få litt guffe. Er få biler som er like billig å få 300hk i da. Dvs. du kan fint få ut 300hk av en gammel forgasser volvomotor, men hvor lenge varer motoren, hvor mye bensin bruker den og hvordan ser effektkurven ut? Du kan gjøre ting billig og dårlig, eller du kan gjøre noe som funker - i lengden. Det er ellers mange som skryter på seg mye effekt, uten noe bremsepapirer å vise til. Videre, har de spesifikasjoner som tilsier at effekten de påstår å ha, aldri kan være der. t.d. at de ikke har dyser / bensinpumper, m.m., som kan levere mengden bensin de vil behøve, for å dra ut effekten. Ps. ikke bry deg om noe peak effekt, sats heller på en motor som er brukendes til gatekjøring. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 hei, om du burker org dyser, samt org tenningshjerne, bør du være forsiktig med h vor mye du booster. Ellers, bør du bruke ball and spring, om du skal bleede, ellers vil du miste boost over rpm og få en uheldig peakboost på lavere rpm, som du da kan miste over rpm-økning. (mer skadelig for drivlinjen) Er fordelig mange som har kjørt 1 bar med bensinchip og orginal tenning over laaang tid uten noen skader da. Hva gjør denne tenningschippen da? Mer fortenning? Eneste som kan være en synd for motoren er vel boost på lave turtall kan jeg tenke meg. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Du kan vel justere grunninstillingen på fordelerskiva som lokket sitter på, boksen styrer vel bare tenningskurven? Vikingchip anbefaler jo å ikke chippe tenning da det funker best/gir mest effekt med orginal. 300Hk oppsettet koster jo ikke mange kronene i forhold til hva du får. det dyreste er jo snurra og den hor du jo alt om du har 16T Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Du kan snu tenningen 180 grader, men det funker jo ikke så bra. Du får også vridd fordelerlokket noen mm, men styreenheten svarer bare med å justere tilbake. Den justerer fortenning og alt. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Du kan vel justere grunninstillingen på fordelerskiva som lokket sitter på, boksen styrer vel bare tenningskurven?Vikingchip anbefaler jo å ikke chippe tenning da det funker best/gir mest effekt med orginal. 300Hk oppsettet koster jo ikke mange kronene i forhold til hva du får. det dyreste er jo snurra og den hor du jo alt om du har 16T Vel, en som utvikler chips, sier at selv v/ 0.8 bar på 13c, på en org ft/fk, bør man chippe tenningen. Jeg regner med han vet hva han snakker om, siden han har utviklet utallige chips (bensin og tenning) til diverse volvomotorer. Han har også laget 16v chips, e85 chips++++. Han sier at "det går nok, men det er ikke bra i lengden" for å sitere han. Jeg vet ikke hva den modifiserte tenningschip'en inneholder, hva den gør med kurven, etc. men han sier også at bilen blir "en helt annen" med en tenningschip som er tilpasset formålet. ps. har dette rett fra kilden (han som lager chipsene ( aka. freds chips @ TB)) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.