CoilOver Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Har søkt i forumet og noen skriver de sparkler rett på metallet, før de tar på rustbeskyttelse som syregrunning osv. Dette blir jo helt feil? I det metallet utsettes for oksygen og fuktighet i luften, så ruster det. Ingen som har sett rust under sparkel? Så et par spørsmål: 1. Skal en ta på rustmelk før sparkling, eller syregrunning? 2. Leste også om en som skrev at en ikke kan sparkle over syregrunning. Kan noen lakkere bekrefte dette? 3. Hva er den store forskjellen på epoxygrunning og syregrunning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 altså, er metallet helt rengjort, og det er helt tørt. og sparkelen bli lakket fort etterpå. så er det ikke "så" farlig at det sparkels på bart metall Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Pleier alltid å syregrunne\grunne før jeg lakker. Fast regel jeg følger. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Har også tenkt på dette om man ikke burde syregrunne før sparkling, å så sparkle oppå syra.. MEN, så sliper man jo garantert gjennom syregrunninga her å der mens man holder på, så jeg banker å retter bulken så mye som mulig med mothold å rettefil å så slipe den å sparkle, så syregrunner jeg. RM sier dette er det rette så :D Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg