epsen Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 fikk kjøpt en sub og en forsterker hos en på jobben for 500,- om jeg ville, så jeg tror jeg skal gjøre det :) bare sånn til sommern kommer og jeg skal kjøpe meg noe mere orntlig.. men det jeg lurer på, det er hvor mye ledninger og slikt je må kjøpe? hvor lange? :P og hva trenger jeg? neon som vet om det finnes noe ledningskit jeg kan kjøpe? :O hmms :) Siter Audi A4 avant 1997 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 JA det finnes ledningskit som du kan få kjøpt der de selger stereo. Du trenger da: - En strømkabel fra batteriet til forsterkeren din. - Jord fra forsterker til karosseri. (eller eventuelt frem til minusen på batteriet som er det beste) - Signalkabel fra cd-spilleren din til forsterkeren. - Remotekabel fra cd-spiller til forsterker. Dette er en tynn ledning som gjør at forsterkeren din skrur seg på når du skrur på cd-spilleren. - Høyttalerledning fra forsterker til høyttaler. Det beste er å trekke strømkablene på høyre side av bilen og signalkablene på venstre side. Aldri ha signalkabel og strømkabel på samme side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 - Jord fra forsterker til karosseri. (eller eventuelt frem til minusen på batteriet som er det beste) - Signalkabel fra cd-spilleren din til forsterkeren. - Remotekabel fra cd-spiller til forsterker. Dette er en tynn ledning som gjør at forsterkeren din skrur seg på når du skrur på cd-spilleren. IKKE best å trekke jordingskabelen til batteriet. Karosseriet er MYE bedre strømleder enn en pysete kabel. Remotekabelen sitter som regel på signalkabelen, så man trenger ikke kjøpe/trekke dette i tillegg. Min anbefaling: Kjøp et kabelkit, da får du alt du trenger. Sett sikringen så nære som overhodet mulig batteriet. (Gjerne rett i batteriet med en kabelsko.) Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epsen Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 takker for svar :) skjønner vell at dette er første gang jeg gjør dette :P men er ledningene i en kabelkit pakke garantert lange nok da? :O Siter Audi A4 avant 1997 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Dem er som regel ca 5 meter eller mer.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Jeg har 5 meter langt kit i min avant og har forsterkeren helt bakerst i baggasjerommet. No problem :) Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg