Gå til innhold

effekt anlegg og chip til 1.8T

Ranger emnet


ilnino

Anbefalte innlegg

Hei noen som vet hvor jeg kan få tak i twin pipe(en på hver side) effektanlegg til passat 3b 1,8t 2000mod?

 

lurer også på om noen har erfaring med chip på denne bil med automat kasse m/tip?Tenker bsr,ppc.

 

takker for alle svar;-)

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk annbefaler å ikke chipe bilen viss du har automatkasse..

 

Hvem folk da? Hvorfor ikke chippe når man har automatkasse?

Har hørt at det ikke har noen betydning jeg ;) Så sant ikke kassa er slitt, slark osv...

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal helst unngå å chip trimme en bil med automatkasse.

Det er fordi,en manuell kasse kan du dra ut på gira,den tåler det,den kan også tåle å bli hardt kjørt.

MEN en automatkasse i en vanlig familie bil er ikke lagd for å bli kjørt hardt,en automatkasse er orginalt fra fabrikken programert til f.eks maks 260nm og når du chipper bilen så for du 285 nm.Det ødelegger automatkassa i lengden,alle lameller blir slitt over tid,og kassa vil slure mer og bruke lang tid på å gire.motorn tåler en chip,det samma gjør turbo,men automatkassa klarer ikke å holde følge.Den for feil signaler fra sin egen styringsenhet.

Derfor er det å chippe en bil med automatkasse ikke så veldig godt mottatt av de som utfører chipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spurt flere som utfører det,de mener de ikke betyr noe,men ville høre om det var noen som hadde erfaring med dette.men når du sier automatkassa i en famileiebil ikke er lagd for sportslig kjøring,hva gjør da er turbo i en familievogn?Ifølge manualen på bilen så har autokassa et eget sportslig kjøremodus.

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg,men når ble passat en sportsbil??

Det at den har en egen sportslig kjøremodus har da ingenting å si..Den er fortsatt programert til visse hk og nm.Og det at den har turbo er fordi VAG konsernet har standar sånne motorer,de kunne ikke lage en egen motor til passat da vettu...Men jeg gir da faen i det der,ikke kom her på bilforumet å grin,når autokassen din synger på sitt siste vers..

Jeg kjører turbo selv jeg,kjenner jævla mange som kjører turbo,og VAG biler med turbo automat..Alle som har turbo og auto sier at det skulle ikke vært lov til å ha turbo og automatkasse..

Når ble det bra å kjøre en turbo bil med automatkasse?

Men gjør som du vil,hør heller på de som utfører chippingen,de har jo bare ikke lyst til å tjene penger,de bryr seg helt SIKKERT om kundene sine.NOT....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.fint folk råder.Men er det noen som har peiling på spm ang effektanlegget?Må hvertfall ha litt mer lyd i kjerra.

 

Hei! Angående chip og tiptronic, så er det desverre ganske sant som det blir sagt at den er mindre egnet enn manuellkassen. Jeg har en kamerat som kjører en 99-mod passat med K04 turbo, fmic, åpent filter, sportseksos og chip og han har tiptronic i sin bil. Han merker at kassen begynner å lage trøbbel, så han skal bytte til manuellkasse i sin. Det er fullt mulig å chippe selv om man har tiptronic, men da må man være forberedt på at kassa kommer til å ta kvelden mye tidligere.

Når det gjelder effektanlegg, så ville jeg kikket litt på f.eks Turbofun.no, bsbildeler.no, maxam-tuning.no osv osv. Det er noe for hver en smak på nettet, det er bare å gidde å lete! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

du kan chippe de nye vagene med dsg kasse hvis du også chipper kassa. det du da gjør er å juster inn girkassa til det nye momentet bilen får... men jeg har hørt om touraner med dsg som er kun mortorchippet. den ene er eid av en som jobber på hamax nesbyen... men er nok som andre sier her at det kan skade girkassa di...

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår