nnnneh Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 ingen fare. dette er bare bilen som straffer deg for å ha kasta bort penger på å fylle 99okt v-power... fyll på skikkelig 95/98okt og du vil merke at det både er billigere og går bedre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 justerte staget 2 og en halv runde inn istad og da gikk det ikke mere inn. det hjalp ikke no, så jeg kjøpte start gass og spraya på slanger, innsug, dyser osv. fant heller ikke noe feil. mulig eksosen min det er noe galt med kansje? får se imorra. litt rart at det skal være bensina som gjør detta, men det skjer jo når jeg kjører på 99 oktan. får kjøre den tom og fylle 98 oktan. men syntes det er rart et den skal dette ned 0.5 pga bensina. rare greier detta her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Veldig merkelig at bensin skulle ha skylda.. Kan jo være turbinhuset som har sprukket evt. mistet en bit rundt der klaffen tetter inntil. Er der de sprekker,for det gjør de før eller siden uansett.. Kan være flere ting som gjør at trykket er mindre,men at det er oktantallet på bensin er veldig usannsynlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Er det KUN ladetrykket det skjer noe med? Ikke noe tenning som er mongo? Butter ikke på et visst turtall? Over hodet ikke noe annet som kan tyde på at det er noe annet som har skylden? Isåfall ville jeg bytta wg :) Lån en av en kammerat eller noe! er jo bare 2 skruer så tar du av hele driten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Ser ikke helt at problemet med tenningsbank skulle oppstå med å gå opp fra 98 til 99 super. Det funker vel helst andre veien med bank.. 98-95 oktan i såfall.. Men at det skulle bli så mye bank at man ikke får trykk?? trykket kommer jo uansett,siden turboen bryr seg fint lite om hva som skjer inni sylinderen før/under forbrenningen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 ingen fare. dette er bare bilen som straffer deg for å ha kasta bort penger på å fylle 99okt v-power... fyll på skikkelig 95/98okt og du vil merke at det både er billigere og går bedre :) Regner med at noe her er ironi... Håper det hvertfall Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 jeg finner ikke ut av detta jeg. har skjekka alle slanger, spraya startgass på slanger/rør, kontrollert slakk i turbo'n, demontert lyddemperen (tilfelle den hadde blitt tett), kobla vekk wg-slangen. begynner å gå tom for ide'er. kan tett katalysator forårsake detta? den er 2-3 mnd gammel så jeg har ikke tatt den av for å skjekke. jælig kjedlig detta her. edit: er heller ikke no galt med tenning osv. bare ladetrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 ta av wastegaten, så drar du litt i staget, er det veldig lett og dra det ut så er det wastegaten din som er død. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 den er rimelig hard å dra i. når jeg justerte så brukte jeg blåsepistolen for og montere det igjen. kan den være defekt forde om den er hard? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 den er rimelig hard å dra i. når jeg justerte så brukte jeg blåsepistolen for og montere det igjen. kan den være defekt forde om den er hard? hmm, da vet jeg faen ikke hva som kan være galt.. om den ikke er slapp vet jeg ikke.. er jo den som regulerer wastegate flappen. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Har du vært av med baklokket og sjekket at det ikke f.eks er en megasprekk evt. noe feil med klaffen.. Siden du har sjekket alt annet mener jeg. Du har ikke noe ulyd fra turbo? tenker lagerhavari (redusert hastighet på turbo) eller defekt impeller som forårsaker mindre trykk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 har ikke hatt av eksos sida. har heller ingen ulyder eller "unormal" eksosrøyk. skal prøve å ta av kat'en imorra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 har ikke hatt av eksos sida. har heller ingen ulyder eller "unormal" eksosrøyk. skal prøve å ta av kat'en imorra En tett kat fører som regel til at en ikke får opp turtallet og at motoren blir jævlig treig,ditt problem er vel lite trykk. men ikke noen andre symptomer.. Men for all del,sier ikke konsekvent at det ikke kan være den sef. Ville tatt en titt på turbinhuset med det samme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 da er problemet løst!! katalysatoren er deffekt. nå lader jeg 1.2 bar + at bilen går mye bedre. takker for all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 kan være defekt turbo.. rett og slett utslitt.. Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.