Gå til innhold

Volvo 850 som ikke vil gå...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei alle Volvoeksperter.

 

Jeg har en 1996 Volvo 850 med 5-sylindret motor - 20 ventiler - injection som nå ikke vil oppføre seg.

 

Bilen har fungert uten problemer siden jeg kjøpte den for et par år siden, men i går ville den ikke mer.

 

Etter en kortvarig parkering (ca 30 min.) prøvde jeg å starte bilen. Ikke noe problem med det, men etter noen sekunder mistet motoren turtall for så å kveles. Å gi gass ga ingen respons. Når jeg prøvde igjen umiddelbart var det ikke mulig å få start på bilen i det hele tatt.

Etter å ha ventet et par minutter prøvde jeg igjen med sammen hendelsesforløp som først beskrevet; grei start , mister turtall, kveles. Hva kan dette skyldes?

 

Jeg er ikke spesiellt teknisk kydig, men har vel en mistanke om at dette skyldes at motoren ikke får bensin. Stemmer dette?

Jeg har eliminert de mest åpenbare feilkildene. Det er rikelig med benin på tanken. Gasspedalen gir motstand så jeg regner med at gasswiren er intakt. Sikringen til bensinpumpen (#2) er hel men jeg kan ikke høre at pumpen går. Er dette vanligvis hørbart?

Er bensinpumpen plassert rett under førerdøren som på min gamle 740? Er pumpen koblet gjennom noe rele? Kan jeg være på rett spor ved å mistenke bensinpumpen eller dennes rele? Er det noen andre feil som kan gi samme hendelsesforløp ved forsøkt oppstart?

 

Håper på gode svar.

 

mvh GunnarB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant du ut hva som var feil?

 

jeg har samme problem med min 850 2,0 20v t.

 

jeg har byttet plugger, innpulsgiver, luftfilter, olje og oljefilter.

 

bensinfilteret er ikke gammelt, fordelerlokket er nytt og pluggledningene er nye.

 

min begynte likedan men nå går ikke den i de hele tatt.

 

på tomgang går han så lenge man holder seg over 2000 omd men hopper på turtelleren når han fusker.

 

kommer man under 2000 omd så står den bare op små puter og fusker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har dette problemet jeg også, har kommet fram til at det har med avluftingen i tanken å gjøre.. dersom man fyller for fullt med bensin blir det vakuum i tanken.. høres helt sykt ut, men jeg har ikke vært plaget siden da jeg har passet på å ikke trimme tanken helt full..

Tror det er snakk om de siste 2-3 literne som gir utslag..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut hva som var feil?

 

jeg har samme problem med min 850 2,0 20v t.

 

jeg har byttet plugger, innpulsgiver, luftfilter, olje og oljefilter.

 

bensinfilteret er ikke gammelt, fordelerlokket er nytt og pluggledningene er nye.

 

min begynte likedan men nå går ikke den i de hele tatt.

 

på tomgang går han så lenge man holder seg over 2000 omd men hopper på turtelleren når han fusker.

 

kommer man under 2000 omd så står den bare op små puter og fusker.

 

Releet som går varmt og kutter ut, eller er defekt... Sjekk at bensinpumpa går.... Aner ikke nøyaktig hva som skyldes dette, ren gjetting...

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut hva som var feil?

 

jeg har samme problem med min 850 2,0 20v t.

 

jeg har byttet plugger, innpulsgiver, luftfilter, olje og oljefilter.

 

bensinfilteret er ikke gammelt, fordelerlokket er nytt og pluggledningene er nye.

 

min begynte likedan men nå går ikke den i de hele tatt.

 

på tomgang går han så lenge man holder seg over 2000 omd men hopper på turtelleren når han fusker.

 

kommer man under 2000 omd så står den bare op små puter og fusker.

 

Har du sjekket at rotoren sitter ordentlig fastskrudd?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

fattern sliter med det samme... startet med at den kunne starte og kjøre 15-20 min også dør den plutselig. nå starter den ikke i det heletatt. skrur på tenning og hører at bensinpumpa går men kan kine og kine og den fyrer ikke. Den får bare ikke bensin, mener å huske at han har fått feil på veiakselgiver en gang i tiden. men har slettet feilmeldingen. Gir den giveren et signal som gjør at motoren stopper? og vist den først har fått det signalet så får du ikke startet før du har byttet denne og slettet feilmelding?

 

takker for alle svar.

Mvh Trym

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på skruen foran ved injectorene (sikkert noen som kan forklare bedre :P) og se om det er bensintrykk. Hvordan tar du motorvask på bilen? Klassisk feil er å ta motorvask uten å ta av toppdekselet og blåse rent for vann i pluggbrønnene etterpå. Sakte men sikkert ruster det og går til helvete, og du kan kaste topplokket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår