fribbern Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Virker som alle 205'er har litt rust under baksetet. Er det på min også, nesten samme plassen til og med. Har du sjekka bagasjerommet for rust? Og understellet er litt utsatt. Men herlig bil, har så lyst på CTi selv og. :D Jeg gikk over bilen veldig nøye i går, og alt for mye rust er det ikke, men så klart noe er det, det kommer man ikke unna på en bil som er 22 år gammel. Jeg dro ikke av alt for mye deksler og slikt, så vis det er noen overaskelser der så får jeg ta det senere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Det skjedde litt med bilen i går. Beklager dårlige bilder, men hadde bare med meg mobil. Veldig lite som er synelig da.. Bilen lekker litt olje, så min mistanke var toppdeksjelpakninga, så den ble byttet i går: Dro den av: Toppdeksjelet etter en god runde i delevaskeren: Ny pakning: Men problemet er ikke løst, den lekker olje enda, skal svinge innom jobben i dag (Har egentlig fri) og ta en motorvask, så kanskje jeg klarer og finne ut hvor det er. Så byttet jeg luftfilter, det tror jeg var på tide. Gammel og ny, gjett hvem som er hvem: Ellers så byttet jeg olje og oljefilter, byttet olje på girkassa, manglet en halv liter olje der, av 2 liter som skal være. Men at en peugeot svetter fra girkassa er ikke noe nytt:) Byttet også kjølevæske og bremsevæske. Her er bilde av bremseveske sugeren: Så var det inn i vaskehallen for en god og velfortjent vask: Jeg behandlet også skinnsetene, de stygge sprekkene på førersiden ble mye bedre, Men det har jeg ikke bilde av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Low-Ryder Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 aah, tøft :D peugeot er kule biler ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 aah, tøft :Dpeugeot er kule biler ;) Takk takk:) Har forelsket meg i denne lille kula :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Har glemt og oppdatere denne tråden. Nå kommer det sikkert mye rot, for jeg bare klipper og limer fra tråden jeg har på forumet i peugeot klubben, men bær med meg på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Var og tok noen bilder av bilen i dag.. Hva synes dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Da ser det ut som jeg har klart og gjøre noe i dag også.. Bytter giroverføringer, clusjwire og tok forhjulskontroll. Litt bilder, det er gøy :) Først, her er plassen jeg står på, her har jeg det meste jeg trenger. så se på han her a, skulle nesten tro han eide en 205cti :P (meg) Dagens deler Her er stagene til giroverføringen, de er bare dyttet innpå, så var ikke noe stress og bytte :) Gammelt og nytt :) All slarken var i denne "L" formen, og den hadde jeg ikke kjøpt, så jeg la en liten sveis på den, og da ble det supert. Så inn med nye stag: Så byttet eg clutsjwire, den satt foran på girkassa, hadde ut bateriet for og komme enklere til: Så måtte jeg ha av clutsj pedalen for og løsne wiren på andre siden, og da var det bare og tre inn den nye og stramme etter eget ønske: Så dro jeg bilen opp på fireøyleren og tok en forstillingskontroll: Dette er en data som sier alt jeg skal gjøre :P camber og caster og alle de greiene der, aner ikke hva noe av det betyr, men vet ca hvordan jeg gjør det :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Tok en full rubbing og polering av bilen i dag :) Brukte bare 5 timer. he he he... Her er alt av produkter jeg har, har vært fan av Meguiars lenge før vi var på kurs:P Jeg liker og bruke maskin best, synes resultatet blir så mye bedre. Et lite raskt før og etter bilde, er ikke så lett og se glansen på dette bildet, men det ble sykt bra, eneste nå er at alle bulkene ble så mye lettere og se.. Måtte knipse et lite bilde i kvelssolen her på gården: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Var og fikk meg noen felger i dag. Kjøpte de fra Kleng. Og takk til Frode som gadd og dra meg opp tidlig på lørdags morgen, hvor jeg tviler på at det og kjøre bil er lovlig for og gi meg noen felger. Som han har trasnportert fra sørlandet:) Noen bilder av dette: Felgene, de trenger litt pussing og litt lakk :) Fikk tilogmed dekk som går noen sesonger til... Det kan se bra ut dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Det blir ny motor i bilen, kjøpe meg en 1,9 gti motor fra en i peugeot klubben, som jeg skal slenge inn i bilen.. Da ver jeg på biltema her om dagen og kjøpte meg en del sting, blandt annet et motorstativ. Fikk lempet motoren opp på stativet etter MYE stress: Var alene, så endte med og sette den på en auropall for så og stå med gargejekken og 4 støttebukker, jekket litt og litt til den var i riktig høyde. Så skrudde jeg av alt som ikke har med selve motoren og gjøre, for og vaske alt få det rent og pent til jeg skal ha den i bilen. Sappet på og ta bilder av alle delene og legge boltene i poser som jeg merket med hva det hører til, for jeg glemmer: Plassen jeg står og leker på: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Har vasket litt: Før: Etter: Får pusse litt mere i morgen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Ser ut som jeg fikk gjort noe i dag også. Fikk vasket en del flere deler, fant ut at beste måten og fjerne iringen på var og ta en dremel med en liten stårlbørste på og dra over, blir ikke perfekt men nå tror jeg ikke at jeg gidder noe mere. Fikk satt på en del av delene igjenn i dag, så er ikke så alt for langt unna og få den i bilen. Begynte på reg.reim bytte i dag. det var overaskende enkelt. Kamhjulet og veivhjulet var bare og låse med to 10mm borr, for det var det jeg hadde for hånden. Så skrudde jeg ut bolten på veivhjulet, som jeg egentlig ventet at skulle sitte virkelig godt, men den gikk lett av. (noen som vet om denne må byttes?) Det var virkelig dritt og ta av veivhulet, satt lenge og bare lirket, men av kom det. Så var det av strammeren. satt bare i 3 bolter, og så nappe av reima. (her kan du også se hvordan jeg har låst kamhulet) Så var det og bytte vanpumpe, pusset godt der hvor dan gamle pakningsn satt, for og få det helt rent: Gjett hvem som er den nye: Dette er så langt jeg har kommet i dag. setter på den nye reima i morgen, så skal jeg få bilen opp på bukker snart tenker jeg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 FAEN I helvete jævla pikk suger, hore faen, jeg hater den jævla fitte motoren. Ser ut som toppen er gåen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Slenger opp noen bilder av div: Her fikk jeg på den nye reg.reima. hørte at man skal strame slik at man kan vri "lansiden" med ca 90 grader. Så sat jeg på veiv hulet, og så at borret mitt passet i hullet enda, så var det og vri en 4-5 ganger rundt for og se at det ikke blir ventisalsa. Holder på og dra av drivaksler. noe jeg sleit lenge med. Var nesten så jeg ringte asbjørn og maste på han etter at jeg allerede hadde ringt kleng!! Men helt ut av det blå så løsnet det.. Så var den gamle motoren ute: Rimelig tomt her nå ja. Så kan dere se hvor ryddig jeg har det mens jeg jobber. Jeg fikk i den "nye motoren som dere kanskje har lest i poster over, man da var toppen gåen, så må gjøre nesten samme jobben omigjenn. begynte litt i dag. fikk av det meste, bare reima igjenn: Så måtte jeg ta litt pauser: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Da har jeg fått av toppen, da er det "bare" og sende den bort til plansliping og sette det hele sammen igjenn. hehehe... Håper det hele går rimelig raskt, men vi får se. har lyst til og ha bilen på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg