Gå til innhold

Hvor lang tid mellom lagene?

Ranger emnet

krt_

Anbefalte innlegg

Skal lakkere en dør etter en større rust reperasjon. Skal bruke sprayboks med ly3d -tornado red lakk.

Etter jeg har fått på grunning osv. hvor lang tid skal det går fra første lakklag til neste og fra siste laget til jeg har på klarlakk?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med ein bil forhandler eller noko slikt men trur det er opp mot ca. 30min men det er noko ein må finne ut sjølv det spørst korleis temperaturen er der du lakkerer om det er ute i fint veær med litt vind eller inne, men når det er rimelig tørt kan ein ta på eit nytt lag.

Lykke til!

:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med ein bil forhandler eller noko slikt men trur det er opp mot ca. 30min men det er noko ein må finne ut sjølv det spørst korleis temperaturen er der du lakkerer om det er ute i fint veær med litt vind eller inne, men når det er rimelig tørt kan ein ta på eit nytt lag.

Lykke til!

:hailvw

Ja skal gjøre det når jeg henter lakken har jeg funne ut. Men føler det e best å få flere innspill også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med normal lakk/tettfarge så er det 5-10 minutter, er lakken klebrig og ikke rennbar så legger du på ett lag til. Kjenner jeg disse sprayboksene rett så tørker de ganske kjapt, så 2-3 minutter er kanskje nok. Uansett så kjenner du bare på maskeringen rundt der du skal lakkere om det er tørt nok (skal være klebrig og ikke rennbar :) Trenger ikke klarlakk på den siden den er tettfarge samt bilen har mest sannsynlig ikke klarlakk heller :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med normal lakk/tettfarge så er det 5-10 minutter, er lakken klebrig og ikke rennbar så legger du på ett lag til. Kjenner jeg disse sprayboksene rett så tørker de ganske kjapt, så 2-3 minutter er kanskje nok. Uansett så kjenner du bare på maskeringen rundt der du skal lakkere om det er tørt nok (skal være klebrig og ikke rennbar :) Trenger ikke klarlakk på den siden den er tettfarge samt bilen har mest sannsynlig ikke klarlakk heller :)

Åh. Så raskt ja, får vente til det slutter å snø her før jeg gjør noe drastisk damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider