Gå til innhold

Audi A4 Avant 2009 modell

Ranger emnet


xzibit

Anbefalte innlegg

tror ikke du får allverden til rabatt. jeg kjøpte ekstra utstyr for over 50k uten at de trakk nevneverdig fra..

 

ting du må kjøpe me: svart taktrekk

xenon lys (hvis ikke får du ikke diodene)

bang& olufsen stereo

midtarmlene

mørke ruter

ting du bør kjøpe: delskinn

sportratt

s-line sportpakke(inkluderer, sportseter i delskinn, sportratt, 18 tommere, svart taktrekk, senket 20 mm, sportsunderstell, s-line emblemer utvendig og på ratt)

cruise controll

chrome lister hvis det står til fargen

navigasjon med dvd hvis du har råd:)

avtagbar krok

ting som er tull: regnsensor (hvem ser ikke at det regner)

parksensorer (uler og hyler for ingenting)

tre detaljer innvendig

stoff seter

 

 

ingen vits i å bestille s-line utvendig, jeg bestilte en 9 november i fjor har ennå ikke fått prod dato på den. de har problemer med en underlevrandør.

fikk heldigvis bytte min bestilling i en uten s-line som møller hadde bestilt og fikk bilen min 12.mars:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med følgende:

 

Audi A4 Avant

2.0 TDI DPF 143 HK

Fantomsort

Audi hold assist

Cruise control

Parkeringssystem bak

Dekor, aluminium hologram

Førerinfosystem m/farger

Solgardin, siderutene bak

Sportsratt

Sportspakke

Xenon plus

Midtarmlene foran

Taktrekk, sort

Blanke sidelister

 

Altså ca. 50 000 i ekstrautstyr. Fikk over 12 000 i rent avslag, midtarmlene foran på kjøpet samt rabatt på sportspakken. Min første fabrikknye bil, så dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med følgende:

 

Audi A4 Avant

2.0 TDI DPF 143 HK

Fantomsort

Audi hold assist

Cruise control

Parkeringssystem bak

Dekor, aluminium hologram

Førerinfosystem m/farger

Solgardin, siderutene bak

Sportsratt

Sportspakke

Xenon plus

Midtarmlene foran

Taktrekk, sort

Blanke sidelister

 

Altså ca. 50 000 i ekstrautstyr. Fikk over 12 000 i rent avslag, midtarmlene foran på kjøpet samt rabatt på sportspakken. Min første fabrikknye bil, så dette blir spennende!

 

Blir pen bil det, bestillte nettopp en Fantomsort Avant selv, med noe mere ekstrautstyr:

 

multitronic

hold assist

Adaptiv cc

advanced park

FIS farger

Solgardin

Xenon plus

Adaptive lys

Midtarmlene foran

Blanke sidelister

nav dvd

sline sport

19"

bluetooth

solar soltak

elseter m mem

keyless

Mørke ruter bak

Skinn/Alcantra med sølv sømmer

diverse lys/regn/speil pakker

[EDIT: glemte noe]

B&O lydanlegg

USB/Ipod tilkobling

El bakluke

 

Anbefaler alle som tenker på Cruise Control å velge den Adaptive utgaven. Den er verdt det, hvis du ikke bare kjører på veier uten andre biler..

 

BTW, 5% rabatt bør alle greie, selv endte jeg opp med noe mere, med god hjelp fra BMW...

 

Man får jo nå A6 til samme pris som A4 før facelift, så de som vil ha stor bil så er jo det ett godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fristet selvsagt å slenge på enda mer, men må dessverre begrense meg litt i og med at vi bygde nytt hus sist høst og mine 27 år :) Kastet på lys-/regnsensor i siste liten, så slipper jeg å bytte manuelt mellom diode-lysene og xenon når kvelden kommer.

 

Hadde nok klart å få noe mer rabatt dersom jeg hadde vært enda mer mr. skeptisk, men valgte å kjøpe hos min lokale forhandler, selv om jeg nok kunne fått større rabatter innover mot Oslo. Orket ikke å ta turen inn for å få taksert min nåværende bil, men merket fort at avslagene satt løsere hos Møller folka i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fristet selvsagt å slenge på enda mer, men må dessverre begrense meg litt i og med at vi bygde nytt hus sist høst og mine 27 år :) Kastet på lys-/regnsensor i siste liten, så slipper jeg å bytte manuelt mellom diode-lysene og xenon når kvelden kommer.

 

Hadde nok klart å få noe mer rabatt dersom jeg hadde vært enda mer mr. skeptisk, men valgte å kjøpe hos min lokale forhandler, selv om jeg nok kunne fått større rabatter innover mot Oslo. Orket ikke å ta turen inn for å få taksert min nåværende bil, men merket fort at avslagene satt løsere hos Møller folka i Oslo...

 

Ja, man får egentlig aldri nok utstyr :) Kunne lett lagt til helskinn, lane / side assist, diverse dynamic drive osv og brukt 100k til... Men, som du sier, ett sted går grensen, problemet er når både mor og far er over middels bilinteresserte, og prioriterer litt forskjellige ting...

 

Bra du kom på lys/regnsensor, det er bare ett "must".

 

Fristet lenge å handle via dinbilpartner.no, da hadde jeg vel fått en 35k til billigere bil. Men vurderte det dit hen at det var mere verdt å handle lokalt og få 3 års garanti.

 

Uansett, gleder meg veldig, og det regner jeg med flere gjør :). Første gang jeg ser frem til høsten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte en Ibishvit A4 3.0 TDI Avant for 1.5 mnd siden.

Jeg kontaktet en del AUDI forhandlere for å finne de som ga meg best service/oppfølging og best rabatt. Lønner seg aldri å kun kontakte en forhandler. Jeg fikk 41.000,- i rabbatt, men, kremt, selfølgelig denne bilen koster noe mer enn en "vanlig" 2.0tdi fra grunnen av...

Jeg endte på 720.000,- med ekstrautstyr. Blir spennende å se hvordan treinteriøret blir siden noen her sier det blir stygt. Jeg er 34 år da så kanskje alderen har noe å si her :tannløs:

 

Ekstrautstyr hos både BMW, Audi og Merchedes er veldig dyrt og en noe sleip måte å gjøre det på. Selvfølgelig det er knallbra for de som ikke skal ha NOE utstyr, men de er det VELDIG få av tror jeg. Og startprisen på bilen blir det IKKE den prisen du vil noengang ende på. Ofte blir prisen 50.000-150.000 dyrere med helt enkle ting. Uansett, jeg hade bestemt meg for Audi denne gangen så da får man bare svelge det og la det stå til. Er spent på Tysk bil kvalitet nå, har kun hatt Japse og Koreansk.

 

Gleder meg selvfølgelig veldig selv om det blir trist å si hade til RX8 jeg nå kjører...

 

Problemet nå er da felger! jeg kunne aldri i verden fatte det skulle bli så mye problemer (kun meg det står på) med å finne noen tøffe felger. Noen som har noen gode forslag så tar jeg gjerne imot dem. Men det begynner å haste, har kun 2 uker til bilen er her og DA må jeg ha dem i hus...

 

Forresten, hvor mange av dere som har bestilt 2.0tdi eller 1.8FSI er det som har fått en leveringsdato i nærmeste fremtid? Har hørt stygge rykter om at disse modellene vil ta litt tid å få levert, er dette sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte en Ibishvit A4 3.0 TDI Avant for 1.5 mnd siden.

Jeg kontaktet en del AUDI forhandlere for å finne de som ga meg best service/oppfølging og best rabatt. Lønner seg aldri å kun kontakte en forhandler. Jeg fikk 41.000,- i rabbatt, men, kremt, selfølgelig denne bilen koster noe mer enn en "vanlig" 2.0tdi fra grunnen av...

Jeg endte på 720.000,- med ekstrautstyr. Blir spennende å se hvordan treinteriøret blir siden noen her sier det blir stygt. Jeg er 34 år da så kanskje alderen har noe å si her :tannløs:

 

Ekstrautstyr hos både BMW, Audi og Merchedes er veldig dyrt og en noe sleip måte å gjøre det på. Selvfølgelig det er knallbra for de som ikke skal ha NOE utstyr, men de er det VELDIG få av tror jeg. Og startprisen på bilen blir det IKKE den prisen du vil noengang ende på. Ofte blir prisen 50.000-150.000 dyrere med helt enkle ting. Uansett, jeg hade bestemt meg for Audi denne gangen så da får man bare svelge det og la det stå til. Er spent på Tysk bil kvalitet nå, har kun hatt Japse og Koreansk.

 

Gleder meg selvfølgelig veldig selv om det blir trist å si hade til RX8 jeg nå kjører...

 

Forresten, hvor mange av dere som har bestilt 2.0tdi eller 1.8FSI er det som har fått en leveringsdato i nærmeste fremtid? Har hørt stygge rykter om at disse modellene vil ta litt tid å få levert, er dette sant?

 

Høres ut som ett bra prisavslag det der, selv endte jeg opp med 36k i rabatt, med en bil som endte opp på 606k. Det er ganske irriterende med prisen på ekstrautstyr på disse bilene. På bilen jeg bestillte er det ca 220k i ekstraustyr ! Veldig lett å sammenligne mellom Audi og Volkswagen, siden de stort sett har det samme utstyret tilgjengelig. Jeg satte opp en Passat CC med samme utstyr som Avanten, og på den kostet det samme utstyret 80-90k mindre.

 

Leveringstid er ganske lang ja, de snakker om 4-5 måneder. Passer bra for oss, siden vi ikke trenger bilen før oktober.

 

Missunnelig på 3.0 TDI da, den blir sikkert grom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvis du fikk 36k avslag så ble det vel billigere enn å kjøpe av dinbilpartner?

Jeg vurderte også det, helt til jeg fant ut at jeg skulle gå for 3.0tdi, for den har de ikke til salgs via sine forhandlere i sverige. (?)

 

Men det er veldig opp og ned hvor mye man sparer der som jeg så. Noe ekstraustyr er jo ENDA dyerere enn i Norge til og med, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Men største problemet er at du må betale ekstra for 3 års garanti + at Møller setter deg helt bakerst i kø hvis noe skjer (noe jeg kun har hørt, men på en måte skjønner jeg det). Så hvis du ABSOLUTT vil spare noen få tusen (husk at du får avslag/rabatt her i norge noe du ikke får via Dinbilpartner regner jeg med) så er nok Nyimportfirmaer bra og du kan kjøpe en ny A4 der. Men får du problemer eller noe ryker så tror jeg du vil angre. (Bare min personlige mening).

 

Uansett 4-5 mnd, hadde vært uaktuelt for meg å vente, da hadde jeg gått for BMW selv om jeg synes den nye AUDIen er hakket finere og mer "min bil". Jeg liker ikke helt interiøret på BMW, det er så...."perfekt" og kjedelig. Og bagasjeplassen er for liten på Stasjonsvognen også. Har bikje og han må ha en viss plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår