thomasas88 Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Hei. Jeg finner ikke coilen på min Ford Fiesta 1.1i 91 modell. Finner fordeleren, men ingen coil ledning. Skal sette på turteller. Kan noen hjelp meg? Plis! Mvh Thomas :) Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Det er vel fordi du ikke har noen fordeler. Fordelerløst tenningsanlegg. Og den "fordeleren" du fant er coilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Jo, har jo 4 sylinderkabler som går inn på fordeleren. Men er liksom ikke noe tegn til coilkabel til coil eller noe som helst. Men det som er så rart, er at jeg har prøvd andre ledninger ifra fordelern som jeg trodde var minus, å da står turteller å dirrer liksom, men når jeg ruser så går den ikke over 1500 rpm, når den egentlig skulle vært nesten på rødt liksom. den får liksom kontakt på en måte. men viser ikke det faktiske turtallet jeg har. går liksom ikke over 1500rpm. har prøvd flere ledninger. er samme greiene. Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Turtelleren er ikke for 8 sylindre? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 nei, man kan velge mellom 4,5 og 6. en liten bryter bak turtellern. min står på fire da jeg har bare 4 sylindere. men har prøvd på 5 og 6 også. da blir det ikke noe utslag. så det er egentlig riktig. Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 så skulle hatt hjelp til å finne coilen på min ford fiesta 91 modell. ingen som vet asså? :( prøvd å lest i haynes boka for fiesta, men finner liksom ikke noen informasjon HVOR coilen min er. Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_SilverSurfer Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 er det en femte kabel som går ut på "fordeleren" sin da ? Siter Shit can happen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Ta bilde av motorromet ditt! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Det er coilen som de fire "sylinderkablene" kommer fra. Er ikke fordeler. Styres elektronisk. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 ja jeg fant ut at "fordeleren" egentlig er coilen. de er ilag eller noe ser det ut som. slik som Mondeo sier. Men tror det er noe galt med turtellern. helt ny ifra biltema. hmm. prøvde på den andre bilen, volvo v70 på 5 sylindere. var likens der å. så får kjøpe ny å prøve. betalte jo bare en 2 hundrings, hehe. nytt problem nå. nå kjører den bare på 3 sylindere. ene ledninga ifra coilen har ligget borti godset, glemte å teipe ene kabelskoa. :/ så er redd coilen er ødelagt, eller selveste sylinderen. da er det jo bare å vraken. kanskje det er pluggledninga å. Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 fant ut at coilen hadde fått ei stor sprekke.. så nå går den på 2 sylindere bare. ellers jeg får jo ikke start da. men LITT gnist i 2 av pluggkablene. så tror den har blitt utrolig varm pga kortsluttninga. Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg