Gå til innhold

svart bil + kjapp vask + skjolder = hjelp?

Ranger emnet


nismo_200sx

Anbefalte innlegg

Bra oppsummert nismo....lol

 

Skal ikke nekt for at jeg er blandt den "ille" sorten når det kommer til redd for bilen opplegget, trives best når den er i garasjen med lukket dør eller når jeg har den i bevegelse på veien, ikke når den er parkert på IKEA eller på KIWI, så vi er vel alle forskjellige...

 

MEN, såpebørsten er grei å holde seg unna uansett, den kan lage mer riper en du klarer å fjerne i lengden den...eks, fyll en bøtte med klart vann og ta å rist børsten i det vannet, da kommer det en del snadder i vannet...men men, ingen som skyter deg om den benyttes da. men bøtte og mitt tar ikke mer en 5 min extra da ;)

 

Værste jeg vet rundt bilen er enten ballspill eller 5 åringer på sykkel.....huff huff

 

 

Ang kalken du har/hadde på bilen er det som du sikkert så ovenfor ikke noe lurt å la bilen tørke i sola, om de var lette å fjerne kan det komme av at du hadde polert bilen, for det som på engelsk heter waterspots kan være et sant he####e å fjerne om de sitter godt nokk, mineralene i vannet kan regelrett brenner seg fast i lakken din..så å spyle bilen en varm solfylt dag innebærer enten selvtørk i skyggen eller en liten runde for å blåse av vannet (alt vann blir borte over 200 km/t.....he he) om du ikke vasker og tørker bilen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

børste problematikken er vel mye tilstede pga av at det vanker nakke skudd og det som værre er vis du nærmer deg selv-vaske hallen med bøtte og svamp!:D/vaske hanske...

guskjelov er ikke det tilfellet på Løten. værre på hamar..

 

men så har jeg han her rett uta døra jeg da.. ikke at jeg leverer bilen min der.. men er nokj noen som gjør det til 170kr..

http://katalog.nol.no/avana-bilpleie-bilvask-sharif_b992029579.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

truhaa: Skal vel ikke nekte for at jeg kanskje hadde vært litt mer redd for bilen hadde jeg hatt en nyere bil:D

Men bruksbilen burde man vel egentlig ikke være "hysterisk" redd for, blir fort slitsomt i lengden...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LLH: Er det slik enkelte steder at de ikke tilater bøtte og mitt i selvaskehallen....selv-vaske-hallen ??

 

Om noen hadde brydd seg når jeg duller med bilen min i vaskehallen hadde jeg tilta tror jeg..At folk ikke skal polere der kan jeg skjønne, men å ikke få lov å vaske "skikkelig" syntes jeg er tragisk om de neker eller maser når du vasker...da stikker jeg ut en tur og tar meg en røyk jeg men jeg vasker, bruker lenger tid osv...Jeg respekterer at de foran meg tar seg tid med bilen, og de etter meg respekterer at ejg tar meg tid..

 

trogha: ja jeg har startet i den samme tralten med Kangoon også, men må nok gire ned etterhvert...blir som du sier "snål" av det...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det det forbud skal jeg ikke si bastant, men mener det står lapper enkelte steder, men har og hørt om de plassene folk i køa har "masa" på den som står i hallen og vasker med bøtte og svamp. jeg har og sett det selv, de som da maser bruker gjerne kosten på hele bilen.. nedenfra og opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ignorere dem som maser. Jeg tok en helt ekstra runde med svamp og nytt såpevann i bøtten bare fordi de maste. Bare for å irritere dem mer. Hater folk som driver og gir ordrer til helt ukjente mennesker.

 

Angående svart bil og vask, jah... Vet ikke hvor jeg skal begynne, jeg får alltid vannflekker, man klarer jo tross alt ikke å tørke bilen 100% etter vask og den 0,1% med vann som er igjen lager flekker på min bil. Har så og si gitt opp. :( Så når jeg vasker nå, drar jeg hjem til en kamerat for å vaske den og så tørke den inni garasjen, eller så vasker jeg bilen som regel 23:00 i skumringen, noe som også er rimelig dumt da man ikke ser overflaten like godt som midt på dagen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det det forbud skal jeg ikke si bastant, men mener det står lapper enkelte steder, men har og hørt om de plassene folk i køa har "masa" på den som står i hallen og vasker med bøtte og svamp. jeg har og sett det selv, de som da maser bruker gjerne kosten på hele bilen.. nedenfra og opp..

 

Er vel flere plasser i Hamar det ikke er lov å ta med seg medbrakte bilpleie produkter. Om det innebærer svamp er jeg usikker på. Har man først et tilbud om selvvask syns jeg da man skal få lov å vaske bilen sin ren når man først driver på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten.. Til de som kanskje leser denne tråden i håp om at de skal få hjelp til å fjerne kalk-skjoldene på bilen sin:

- Det var kjempe enkelt! Bare å vaske med varmt vann og såpe. Gikk bort lett som pletten.

 

 

Bare til opplysning:P

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ignorere dem som maser. Jeg tok en helt ekstra runde med svamp og nytt såpevann i bøtten bare fordi de maste. Bare for å irritere dem mer. Hater folk som driver og gir ordrer til helt ukjente mennesker.

 

Angående svart bil og vask, jah... Vet ikke hvor jeg skal begynne, jeg får alltid vannflekker, man klarer jo tross alt ikke å tørke bilen 100% etter vask og den 0,1% med vann som er igjen lager flekker på min bil. Har så og si gitt opp. :( Så når jeg vasker nå, drar jeg hjem til en kamerat for å vaske den og så tørke den inni garasjen, eller så vasker jeg bilen som regel 23:00 i skumringen, noe som også er rimelig dumt da man ikke ser overflaten like godt som midt på dagen.

 

 

 

hehehehehe... jeg kjenner meg så sinnsykt godt igjen..

La meg gjette.... Du har problemer med at dreneringsrøret i speilene aldri blir tørre? Du dytter inn pusseskinn, blåser inn i hullet, knipser på speilen og åpner dørene å smeller dem igjen.... ?

 

Med en gang du begynner å kjøre så bestemmer speilene seg for å sprute ut 1 liter vann som pent legger seg inntil dørene i moderne "vann" farts-striper....

 

Bakluken din avgir vel også en del vann, selv da du tror du har tørket den skikkelig? :P

 

og en annen ting..hvordan er lakken din forresten? på bilen din :)

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oppsummert nismo....lol

 

Skal ikke nekt for at jeg er blandt den "ille" sorten når det kommer til redd for bilen opplegget, trives best når den er i garasjen med lukket dør eller når jeg har den i bevegelse på veien, ikke når den er parkert på IKEA eller på KIWI, så vi er vel alle forskjellige...

 

MEN, såpebørsten er grei å holde seg unna uansett, den kan lage mer riper en du klarer å fjerne i lengden den...eks, fyll en bøtte med klart vann og ta å rist børsten i det vannet, da kommer det en del snadder i vannet...men men, ingen som skyter deg om den benyttes da. men bøtte og mitt tar ikke mer en 5 min extra da ;)

 

Værste jeg vet rundt bilen er enten ballspill eller 5 åringer på sykkel.....huff huff

 

 

Ang kalken du har/hadde på bilen er det som du sikkert så ovenfor ikke noe lurt å la bilen tørke i sola, om de var lette å fjerne kan det komme av at du hadde polert bilen, for det som på engelsk heter waterspots kan være et sant he####e å fjerne om de sitter godt nokk, mineralene i vannet kan regelrett brenner seg fast i lakken din..så å spyle bilen en varm solfylt dag innebærer enten selvtørk i skyggen eller en liten runde for å blåse av vannet (alt vann blir borte over 200 km/t.....he he) om du ikke vasker og tørker bilen da...

 

 

hehe. Da du parkerer på IKEA... Du parkerer vel på "FAmilie plassene" ? Du veit, de plassene som er laget slik at man skal ha hvertfall 2 dørlengder avstand til nærmeste bil...

 

Jeg var på ikea igår.

...Jeg parkerte der...:P fikk noen stygge blikk fra diverse barnefamilier kan du si. hehe

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker på benet til jeg kommer innenfor, så jeg har "lov" til å stå på handi plassene, tar gjerne to plasser da jeg parkerer på skrå..veeeeldig stiv i det ene benet, trenger plassen..he he

 

Bilen min kommer ikke til å være i nærheten av IKEA (var et dårlig eksempel fra meg det), merker den skjelver når vi kjører forbi der...er så vidt jeg tør å dra Kangoon dit... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehehe... jeg kjenner meg så sinnsykt godt igjen..

La meg gjette.... Du har problemer med at dreneringsrøret i speilene aldri blir tørre? Du dytter inn pusseskinn, blåser inn i hullet, knipser på speilen og åpner dørene å smeller dem igjen.... ?

 

Med en gang du begynner å kjøre så bestemmer speilene seg for å sprute ut 1 liter vann som pent legger seg inntil dørene i moderne "vann" farts-striper....

 

Bakluken din avgir vel også en del vann, selv da du tror du har tørket den skikkelig? :P

 

og en annen ting..hvordan er lakken din forresten? på bilen din :)

Yes, en skikkelig head shot, eller på norsk du traff spikeren på hodet.

 

Speil, bakluka, vindus viskere. Vet ikke hvor jeg skal begynne... Bare å gi opp. Snart så må jeg ta ut hårtørkere med meg. Jeg pleier å ta et håndkle med meg t for å dytte i sprekkene slik at den suger til seg vannet. Funker sånn delvis, men blir alltid noe igjen. :(

 

Og lakken, vel, den har moderne kunsteriske tynne runde strøk over hele lakken, for å si det pent. Masse swirls, men selve lakken selv etter et år med polering og behandling skinner som bare det!

 

Må legge et nytt bilde av bilen ny vasket en gang. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår