Gå til innhold

Bytting av n75h Magnetventil

Ranger emnet


Andersols

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en Audi a4 1.8T også hadde jeg et problem at den bare lada 0.2bar når jeg kjørte,

jeg har nå Bytta ut n75F Ventilen mot en n75H ventil, menne det skjedde ingen forandring.Noen som har noe peiling om hva som kan være feilen?

Kan det være at LMM har gjort sitt?

Det sitter åpentfilter på den +Forge resirkventil

 

Takker for alle svar

**Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye**

**BMW 325 Cab E30** SOLGT

**Audi A4 1.8T Avant** SOLGT

**Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil

**Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan være i nødmodus, dette skjer foreksempel ved at batteriet blir utladet, bytte av batteri eller at trykket går over 1.3 bar.

Det du da må gjøre er å gå inn med vag-com og slette alle feilkoder, så fungerer bilen skikkelig igjen.

 

Gjorde dette i dag på min egen grunnet tapping av batteri.

 

Utifra det jeg vet gjør ikke lmm store utslag på turbotrykket når den går. Der er symptomene mere lugging.

 

Ett annet forslag:

Når jeg bytta til N75J, den står motsatt vei, måtte jeg dra litt i ledning for å sette den inn.

Det resulterte i at en av kabelskoa inne i kontakten datt ut og måtte loddes på nytt. Det kan du se hva at du drar av den lille gummistrømpa rundt kontakten.

 

Ellers er det jo det vanlig med sprokne slanger. Det høres kanskje dumt ut men det har en sinnsykt stor effekt!

Spessielt lett er det at gamle slanger sprekker etter trykk-økoning (chip etc).

Bytt gjerne alle sammen uansett, kjøp samco eller orginale (varmebestandige) på Mekonomen.

Er egentlig ett generelt tips!

 

Håper du får orden på det ;)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah takk skal du ha,

Når jeg kjøpte bilen så lada den 1.2 også etter vært så datt den ned på 0.2 litt kjedelig, heh

Skal prøve og få kjøpt meg noen nye slanger, er litt morkne trur jeg, mulig den har gått i nødmodus også. også en anna ting, ere bedre og sette inn orginal filterboks også bare sette inn innsatsfilter?

Takk for tipset, Håper det ordner seg fort som fy:)

**Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye**

**BMW 325 Cab E30** SOLGT

**Audi A4 1.8T Avant** SOLGT

**Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil

**Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah takk skal du ha,

Når jeg kjøpte bilen så lada den 1.2 også etter vært så datt den ned på 0.2 litt kjedelig, heh

Skal prøve og få kjøpt meg noen nye slanger, er litt morkne trur jeg, mulig den har gått i nødmodus også. også en anna ting, ere bedre og sette inn orginal filterboks også bare sette inn innsatsfilter?

Takk for tipset, Håper det ordner seg fort som fy:)

 

Null problem.

 

Om det er bedre med orginal luftfiler boks og innsatsfilter?

Det kommer jo helt ann på hva du mener med bedre,

-Mer luft? NEI

-Mer lyd? NEI

-Mindre fare for å knekke lmm? JA

-Suge inn mindre varmluft? JA

 

Vet ikke om det hjalp jeg? :op:

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe oki :P jeg driter egentlig i om det blir mer luft og mer lyd, hehe. bare det er mer sikkert=)Kjenner ingen som selger det eller? finner fadern meg ikke på noe høgger eller no

**Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye**

**BMW 325 Cab E30** SOLGT

**Audi A4 1.8T Avant** SOLGT

**Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil

**Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrte litt på med bilen idag og tenkte jeg skulle bytte denne. Men i h....... så trangt det var! Nesten verre en ved bytte av resirken. Hadde av lykten og disse dekslene. Den ligger jo rett der, men alikevel bak en utvekst på den store gummislangen. Hvor mye demonterte dere?

 

Ja det er trangt, men du burde klare det uten og demontere for mye.

Jeg tok kun ut luftfilteret og rydda meg vei nedover.

Bruk makt, fungere ikke det bruk mer makt ;)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ta av hele slangen var vel litt drøyt.

 

Stort sett trenger du kun nappe ut oljefella, og evenetuelt resirk ventilen om du har en litt eldre bil. Da har du akkurat nok plass om du har normalt store hender, skal innrømme at jeg synes det er litt i trangeste laget med pølsesnabbene mine men det går.

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, nå fant jeg ut hva som var feilen på bilen min:) hehe, +oljeproblemet

Det var en stor sprekk i Slangen som går fra Turbo`n og bort til IC, sprekken var en ca 3-4cm lang, + at slangen har smelta litt hehe.

**Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye**

**BMW 325 Cab E30** SOLGT

**Audi A4 1.8T Avant** SOLGT

**Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil

**Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Samco slangene i garasjen og klare til og påmonteres :D

*gleder seg til og få riktig ladetrykk* :P hehe

**Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye**

**BMW 325 Cab E30** SOLGT

**Audi A4 1.8T Avant** SOLGT

**Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil

**Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg tar utgangspunkt i at alle hvet hvordan man fjerner luftfilter\boks.

 

Fjern først innlett røret fra radiator plata til luft boks\filter

denne sitter med to stykk små skruer på toppen av radiator plate.

Løsne så innsugs slange til turbo fra lmm, dette kan være trangt

om du har luftfilter boks, og eller varme skjold men er greit for

og få litt arbeidsrom.

 

Du burdet allerede nå komme greit til n75, jeg har ganske greie

bonde hender og får sneket meg ned der :)

 

På biler eldre en 98" kan det være nødvendig og fjerne olje fella

og resirkventilen da disse kan sitte i veien for lettvint montering. Har du i tilleg orginal lykter med lysjustering

så bygger også disse en del in i motor rommet.

 

 

På spørsmål til trådstarter så er det jo noen ting du burdet

skjekke: Staget til wastegate kan være kilt eller rett og slett

også knekt? Det du kan starte med er og kutte vakum signalet til wg (wastegate) bare dra ut slangen so går fra n75 til wg, Men!

la n75 fortsatt være tilkoblett!! Ta deg nå en forsiktig kjøre

tur og se om du klarer og opparbeide deg trykk, men pass på trykk oppbygelsen kan føre til at du overstiger 1,3bar og det

vil du nok nødig gjøre :) lader bilen din nå over 1 bar har du

akkurat funnet ut at det er en feil med pulsen fra n75.

Lader den fortsatt ikke så har du nok en gåen pakning

eller også membran i wg, det kan også være wg lokket i turboen

men det skal noe til før dette tar kvelden.

 

Håper du får bilen til og gå igjen og finner du stadig ikke ut

av det så må du for all del ta kontakt for andre løsninger.

 

M.Ar T-tuning

 

Edit: Fant først ut nå at du hadde funnet feilen :)

Lykke til.

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår