Andersols Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Heisann. Jeg har en Audi a4 1.8T også hadde jeg et problem at den bare lada 0.2bar når jeg kjørte, jeg har nå Bytta ut n75F Ventilen mot en n75H ventil, menne det skjedde ingen forandring.Noen som har noe peiling om hva som kan være feilen? Kan det være at LMM har gjort sitt? Det sitter åpentfilter på den +Forge resirkventil Takker for alle svar Siter **Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye** **BMW 325 Cab E30** SOLGT **Audi A4 1.8T Avant** SOLGT **Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil **Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Bilen kan være i nødmodus, dette skjer foreksempel ved at batteriet blir utladet, bytte av batteri eller at trykket går over 1.3 bar. Det du da må gjøre er å gå inn med vag-com og slette alle feilkoder, så fungerer bilen skikkelig igjen. Gjorde dette i dag på min egen grunnet tapping av batteri. Utifra det jeg vet gjør ikke lmm store utslag på turbotrykket når den går. Der er symptomene mere lugging. Ett annet forslag: Når jeg bytta til N75J, den står motsatt vei, måtte jeg dra litt i ledning for å sette den inn. Det resulterte i at en av kabelskoa inne i kontakten datt ut og måtte loddes på nytt. Det kan du se hva at du drar av den lille gummistrømpa rundt kontakten. Ellers er det jo det vanlig med sprokne slanger. Det høres kanskje dumt ut men det har en sinnsykt stor effekt! Spessielt lett er det at gamle slanger sprekker etter trykk-økoning (chip etc). Bytt gjerne alle sammen uansett, kjøp samco eller orginale (varmebestandige) på Mekonomen. Er egentlig ett generelt tips! Håper du får orden på det ;) Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andersols Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ah takk skal du ha, Når jeg kjøpte bilen så lada den 1.2 også etter vært så datt den ned på 0.2 litt kjedelig, heh Skal prøve og få kjøpt meg noen nye slanger, er litt morkne trur jeg, mulig den har gått i nødmodus også. også en anna ting, ere bedre og sette inn orginal filterboks også bare sette inn innsatsfilter? Takk for tipset, Håper det ordner seg fort som fy:) Siter **Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye** **BMW 325 Cab E30** SOLGT **Audi A4 1.8T Avant** SOLGT **Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil **Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ah takk skal du ha,Når jeg kjøpte bilen så lada den 1.2 også etter vært så datt den ned på 0.2 litt kjedelig, heh Skal prøve og få kjøpt meg noen nye slanger, er litt morkne trur jeg, mulig den har gått i nødmodus også. også en anna ting, ere bedre og sette inn orginal filterboks også bare sette inn innsatsfilter? Takk for tipset, Håper det ordner seg fort som fy:) Null problem. Om det er bedre med orginal luftfiler boks og innsatsfilter? Det kommer jo helt ann på hva du mener med bedre, -Mer luft? NEI -Mer lyd? NEI -Mindre fare for å knekke lmm? JA -Suge inn mindre varmluft? JA Vet ikke om det hjalp jeg? :op: Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andersols Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 hehe oki :P jeg driter egentlig i om det blir mer luft og mer lyd, hehe. bare det er mer sikkert=)Kjenner ingen som selger det eller? finner fadern meg ikke på noe høgger eller no Siter **Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye** **BMW 325 Cab E30** SOLGT **Audi A4 1.8T Avant** SOLGT **Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil **Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Styrte litt på med bilen idag og tenkte jeg skulle bytte denne. Men i h....... så trangt det var! Nesten verre en ved bytte av resirken. Hadde av lykten og disse dekslene. Den ligger jo rett der, men alikevel bak en utvekst på den store gummislangen. Hvor mye demonterte dere? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Styrte litt på med bilen idag og tenkte jeg skulle bytte denne. Men i h....... så trangt det var! Nesten verre en ved bytte av resirken. Hadde av lykten og disse dekslene. Den ligger jo rett der, men alikevel bak en utvekst på den store gummislangen. Hvor mye demonterte dere? Ja det er trangt, men du burde klare det uten og demontere for mye. Jeg tok kun ut luftfilteret og rydda meg vei nedover. Bruk makt, fungere ikke det bruk mer makt ;) Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 jeg tok av luftslangen til turbo .... da kan du også kjenne etter om det er slark i turbon :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Og ta av hele slangen var vel litt drøyt. Stort sett trenger du kun nappe ut oljefella, og evenetuelt resirk ventilen om du har en litt eldre bil. Da har du akkurat nok plass om du har normalt store hender, skal innrømme at jeg synes det er litt i trangeste laget med pølsesnabbene mine men det går. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 joa men jeg ville i tillegg kjende etter om det var liv i snurra :) morro å se litt på de små bladene ... hehe Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andersols Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Endelig, nå fant jeg ut hva som var feilen på bilen min:) hehe, +oljeproblemet Det var en stor sprekk i Slangen som går fra Turbo`n og bort til IC, sprekken var en ca 3-4cm lang, + at slangen har smelta litt hehe. Siter **Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye** **BMW 325 Cab E30** SOLGT **Audi A4 1.8T Avant** SOLGT **Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil **Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andersols Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Da var Samco slangene i garasjen og klare til og påmonteres :D *gleder seg til og få riktig ladetrykk* :P hehe Siter **Subaru Impreza WRX 2001 Bugeye** **BMW 325 Cab E30** SOLGT **Audi A4 1.8T Avant** SOLGT **Subary legacy 4wd 1992mod ** Selges Delebil **Ford Escort Rs2000 1992mod** SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Jeg tar utgangspunkt i at alle hvet hvordan man fjerner luftfilter\boks. Fjern først innlett røret fra radiator plata til luft boks\filter denne sitter med to stykk små skruer på toppen av radiator plate. Løsne så innsugs slange til turbo fra lmm, dette kan være trangt om du har luftfilter boks, og eller varme skjold men er greit for og få litt arbeidsrom. Du burdet allerede nå komme greit til n75, jeg har ganske greie bonde hender og får sneket meg ned der :) På biler eldre en 98" kan det være nødvendig og fjerne olje fella og resirkventilen da disse kan sitte i veien for lettvint montering. Har du i tilleg orginal lykter med lysjustering så bygger også disse en del in i motor rommet. På spørsmål til trådstarter så er det jo noen ting du burdet skjekke: Staget til wastegate kan være kilt eller rett og slett også knekt? Det du kan starte med er og kutte vakum signalet til wg (wastegate) bare dra ut slangen so går fra n75 til wg, Men! la n75 fortsatt være tilkoblett!! Ta deg nå en forsiktig kjøre tur og se om du klarer og opparbeide deg trykk, men pass på trykk oppbygelsen kan føre til at du overstiger 1,3bar og det vil du nok nødig gjøre :) lader bilen din nå over 1 bar har du akkurat funnet ut at det er en feil med pulsen fra n75. Lader den fortsatt ikke så har du nok en gåen pakning eller også membran i wg, det kan også være wg lokket i turboen men det skal noe til før dette tar kvelden. Håper du får bilen til og gå igjen og finner du stadig ikke ut av det så må du for all del ta kontakt for andre løsninger. M.Ar T-tuning Edit: Fant først ut nå at du hadde funnet feilen :) Lykke til. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.