Tvåførr Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Hallo, eg prøver så svårt å få i gnag fk motoren min, men er ikke noe liv i den. Den får god gnist, bensin frem til fuelrail, men ikke noe mer, virker som om dysene ikke åpner, har tatt dignose test, men kunne ikke finne noen feil, kjørte også dysene, de tikket som bare det... Kan det vere svinghjulet, eller sensoren til svinghjulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Hallo, eg prøver så svårt å få i gnag fk motoren min, men er ikke noe liv i den. Den får god gnist, bensin frem til fuelrail, men ikke noe mer, virker som om dysene ikke åpner, har tatt dignose test, men kunne ikke finne noen feil, kjørte også dysene, de tikket som bare det... Kan det vere svinghjulet, eller sensoren til svinghjulet? hva er nommeret på hjernene dine? har du tatt motoren fra 940, og så montert dn i 240? lukter startsperre hr.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Motoren har før gått i 240, da med ledningsnett fra 940, det har eg byttet og sotte i et fra 240. Hjernene er de samme som stod i lag med 940 nettet. Og det står bsr chip i. Nr på bensin boksen er, 0 280 000 962 Tennning er 0 227 400 219 Det er de som står på bosch merkelappen, Har nå tatt ut starteren og sett at "oppholdet" på de to hullene var ved starteren når syl 1 var på topp.. Hjelp meg!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ingen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Bensintrykksregulatoren? Sikker på at den slipper slipper trykket tilbake inn i returen?? Den sender overflødig bensin tilbake inn i tanken igjen PS. er pluggene våte?? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Det er de den ikke gjør, men bare for å vere 100% sikker, kan noen fortelle meg hvor røret fra bensinpumpa skal? Hvilken av de to koblingene den skal på? den med forskruing på, eller bare røret? Den slipper ikke tilbake bensin i returen, den oppabeider seg et sinsykt trykk, ene gangen poppa ledningen av, da vi starta pumpa noen ganger for å finne en lekasje lenger bak. Så det er noe som ikke stemmer... Pluggene er ikke våte, verken lukter eller smaker bensin...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 med skruing..regulatoren skal være etter dysene. for å slippe ut overflødig bensin. så returen skalpå røret ut fra regulatoren.. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 med skruing..regulatoren skal være etter dysene. for å slippe ut overflødig bensin. så returen skalpå røret ut fra regulatoren.. Alt dette er gjort, men likevell ikke oe liv, tukla litt ute nå før eg gjekk inn, så nå ser det ut som den får bensin, er ikke helt sikker, men ser sånn ut, me den starter likevell ikke... Hva kan vere galt? Nå har eg skejkka gnist, bensin, at de to hullene stemmer med syl 1 på topp, gått over alle ledninger, har ikke kobla opp sen til spedometere, men skal vel starte fordet? Men e ting som kan vere feil er registerreima, skal fordelerpinen peke mot hakket i fordeleren ved syl 1 i topp, altså fordeleren peker på kabelen til syl 1 når den er på topp? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 ja stemmer det med fordeleren. kan være svinghjulsføleren som ikke funker da. prøvd å bytte den da? med en du vet virker. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Har du én eller to tilkoblinger på svinghjulsføleren? Min B23ET har to og ville ikke starte ved første forsøk da disse var byttet om. Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 ja stemmer det med fordeleren. kan være svinghjulsføleren som ikke funker da. prøvd å bytte den da? med en du vet virker. Det skal vel i teorien gi feilkode, men selvsagt... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 ja skal i utgangspunktet gi feilkode men man vet jo aldri. virker som det mangler noe signal der spør du meg, om det kommer bensin til dysene og fordeleren står riktig. Samt at svinghjulet står riktig. Det er ikke startsperren i hjernen, som spiller deg et puss da?? Om det er det i den riktignok Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Det er sikkert fordeleren som er problemet, for den står på syl 2 når syl en er på topp, vist nr 1 er der med hakket så står den feil, lurte litt på de der. Da har sikkert di som har sotte fordeleren i sotte den i uten å ha tenk seg om, for da tenner den vel når syl 2 er i bunn. Vist det skal vere slik at hakket på fordeleren er syl 1 med tennings rekkefølge 1-3-4-2 får sånn som det ser ut nå er det 2-1-3-4 som etter mitt syn blir ingen knall og pang... Men er de ikke bare og sette syl 1 i topp og merket på kammen i topp, så tar eg ut hele fordeleren og snur rotoren så den står ved hakker i godset? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 syl 1 er øverst til venstre om du ser på den mot blokka. nærmest reima øverst altså, om du forstår. bare ta ut fordeleren og sett den ned i igjen ved riktig posisjon Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Da gikk den som ei klokke, sto minst to hakk feil på det rotor tannhule nede i blokk, fyrte den inn igjen od den starta på første kinninga, gikk litt på 3 syl, så kom den for fult... Eneste nå er at den går litt ujevnt på tomgang, men det er vel kanskje fordi eg ikke har koblet opp den ledingen som skal på spedometeret, da eg ikke vet helt hvor eg skal pulle den?? Takker for gode råd og hjelp..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.