Gå til innhold

Retting av bulk i kanal og lakkering

Ranger emnet

ChrML

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig pris på retting av to små bulker i kanalen, sliping, grunning og lakkering av det?

Fikk et anslag på 5-6 lapper hos en her i byen. Kanalen trenger litt ny bodyskydd og lakk nå da beskyttelsen er ganske slitt av å blitt sandblåst og det er på grensa til å bare være grunninga igjen og fare for at det kommer rust så tenkte jeg skulle ta det i sommer før vintern. Pluss at forrige eier har vært nedi med kanalen to ganger og lagd bulker.

Han regna ca 3000 kr for retting og i overkant av 1000 kr pr kanal for lakkering.

Hos et annet verksted fikk jeg et anslag på 7500 kr. 11 300 hvis jeg skal lakkere panser i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel.. Varierer fra verksted til verksted dette, jeg fikk tilbud på ca. 3500kr for å bytte hele kanalen, inkl. all sveising og lakkering (kanalstoff). Men det var uten selve kanalen. Da innser jeg nå at dette var et godt tilbud :confused:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så nøye med to bulker? Kan du ikke bare pusse vekk tectyl osv og så sparkle igjen bulka og legge på tectyl igjen osv? Kjenner du noen som kan litt om dette og har litt verktøy kan du sikkert få de til å gjøre det ganske billig. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så nøye med to bulker? Kan du ikke bare pusse vekk tectyl osv og så sparkle igjen bulka og legge på tectyl igjen osv? Kjenner du noen som kan litt om dette og har litt verktøy kan du sikkert få de til å gjøre det ganske billig. :)

Tenkte hvis jeg først skal pusse opp kanalen en gang så er det like greit å få gjordt det skikkelig med en gang og få et helt strøkent resultat som holder i mange år. Og ikke en sånn "halv løsning".

Evt fått tatt panseret i samme slengen da det er fullt av steinsprut ned til metallet, selv om dette er ganske dyrt, ca 4 lapper fikk jeg beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider