Gå til innhold

A4 1.8t verdt prisen?

Ranger emnet


evneveik

Anbefalte innlegg

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10981064&sid=xz1cbashfA1472337&pos=null&tot=null Var og sjekket denne ut idag, prøvekjørte den og den virket til å være en god bil, men var vibrasjon under oppbremsing og synest den "humpet" litt på veien (mulig det var veien det var noe galt med). Clutchen tok også ganske langt ute, er dette vanlig? Jeg har ingen kjennskap til tyske biler...

Ellers så er ikke service heftet komplett og 120000km servicen er ikke utført så reg.reim og det som hører med er ikke byttet. Det var også en del små riper og hakk, samt at ene diskant dekslet på førerdøren var ødelagt, det samme med lastenettet (liten rift)

 

La også merke til at det var tørket rustvann i dørkarmen (ved dreneringen til bakdøren, er det et vanlig problem? Men resten av bilen var helt rustfri.

Prisen inkl registrering er 129tusen, tenkte å tilby 120-125tusen kr med krav om at 120tusen servicen skal utføres.

 

Noen synspunkter fra dere som kjenner Audi biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et godt kjøp i det hele tatt, spør du meg. Med alle de manglene så ville jeg droppet å kjøpe denne bilen. Ikke er serviceheftet komplett heller, noe som vil resultere i EVENTUELLE komplikasjoner ved videresalg. Heller ikke facelift, noe jeg ville satt pris på. Som mb_w201 sier, så ville det nok vært et godt kjøp dersom quattro hadde vært i bilde, men det er det jo ikke. Let videre... Utrolig gode biler. Og du MERKER stor forskjell på m/u quattro.

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke så alt for mange a4/a6 stv til salgs hos forhandler på vestlandet. Er ønskelig å handle hos forhandler da jeg ikke kjenner til disse bilene, og garanti er jo greit og ha sammen med garantiutløpstest :)

 

Sjekket igjen og det viser seg at service heftet er fulgt, men ikke den store 120k km servicen...

Hvordan er det med km standen på disse bilene, hvor mye er for langt? Hvor lenge varer turboen (veit det er relativt men men...)

 

Og hva med clutchen, skal den ta så langt ute, er jo som regel tegn på at den er slitt da.

 

Får ta å lete videre hvis dere mener det, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted må prisgrensen gå og det er ved 150tusen, og da får quattro bare vike unna. Jeg skal ha en bil som går greit, ikke ser helt jævlig ut, er driftssikker og god å kjøre...

Går ikke ned i kvalitet på bilen bare for å få quattro, og ikke gidder jeg å bruke hele sommeren på å lete etter bil heller.

 

Men takker uansett for svarene jeg har fått:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår