Zaronn Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Ser det er en rekke her inne med mye erfaring, håper dere kan hjelpe meg litt igang. Det er snakk om hvertfall to biler som trenger en refreshment. En er sort metallic som har MYE riper, andre er grå metallic og har bare noen "snille" vaskeriper. Disse må behandles litt forskjellig mao. Men den sorte trenger, og har fått en omgang MG85. Og det hjalp kjempemasse.Alle riper så og si borte, men naturligvis littegranne swirls er etterlatt. Så, hva er lurt videre? MG83 og MG21? Hoppe fra MG85 og rett til NXT Tech Wax må vel bli drøyt? Eller feks bedre å hoppe over MG83 og gå rett på MG82 eller 80? Og avslutte med MG21? Hva med på bruke NXT Tech Wax istedet for MG21? Eller begge deler? Litt usikker på hva som er best å avslutte med for lengst mulig solid varighet. Den andre bilen tenker jeg å bruke de samme produkter på, bare ikke MG85. Også har jeg nå nye Meguiars G220EU (DA maskina), det er jo bare å teste, men hva tror dere om å bruke den på MG83 og oppover? Bruker selvsagt min Makita på MG85. Håper dere kan hjelpe masse:blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Etter MG85 ville jeg brukt MG80 på gul megs pute. Ellers kan du prøve MG83 på den andre bilen ja. Om du bruker MG21 eller NXT wax tror jeg ikke gir så stor fojskell begge gir nok bra beskyttelse og det er ikke behov for rensen i NXT waxen siden du har godt over bilen med maskin fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaronn Skrevet April 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Takk for svar. Høres bra ut, jeg har både rød, gul og beige pad's. Men det fungerer fint å bruke DA maskinen for å påføre MG80 og NXT waxen? MG80 med gul pad, og NXT med beige feks? Er jeg inne på noe fornuftig da? Og om jeg skulle finne på å skaffe meg MG83, kan denne brukes med DA maskin? Jeg har en Marita, men fy jeg syns det er litt klønete enda.Hehe.. Tips godtas gjerne. Problemet med roterende er at jeg syns det går fort tørt, og da slenger jeg på mer og mer MG85. Men den blir fort likevel litt "seig". Sånn "tyggis aktig". Da blir den så tung å jobbe med at jeg fort mister "kontrollen" om dere skjønner. Jeg har fått OK resultat, men fy var litt nervøs ei stund. Hehe.. Anbefalt rpm på MG85? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 30, 2008 Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Hvis du har brukt MG85 ville jeg brukt MG80 med gul pad. Ellers er NXT waxen like grei å påføre for hånd. Hvis du bruker MG83 med gul pute kan du bruke MG80 med beige pute etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Nå har jeg absolutt ingen peiling på mg serien til megs.. Men er disse poleringsproduktene temperaturavhengig? Hvilken fart kjører du på? Luftfuktighet kan også ha noe å si på hvordan den oppfører seg. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg