Carpo Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hei. Jeg har slitt med dårlig bremsepedal. Har luftet og luftet systeme som bare det men det hjelper ikke. Har også byttet hovedsylinderen. Men så kom jeg til å tenke på at det er jo en justeringsskruve mellom bremsekraftforsterker og hovedsylinderen. Justerte den ut litt og det vart litt bedre. Men er det farlig å justere på denne? Vil bremsene henge på hele tiden? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaybee Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hei Den skruen skal justeres slik at det er tilnærmet null klaring mellom skruen og stempelet i hovedsylinderen. Dersom du er litt optimistisk å skrur den for langt ut så stenger du "påfylling fra reservoar" og pedalen vil bli lavere og lavere ettehvert som klossene blir slitt. Altså skal vi ha den så langt ut som mulig uten å ta borti stempelet. Ellers så har vi jo nylig hatt tråden til Esbandos om det samme temaet der har man vel vært innom alle feilene som kan gjøres :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hei Den skruen skal justeres slik at det er tilnærmet null klaring mellom skruen og stempelet i hovedsylinderen. Dersom du er litt optimistisk å skrur den for langt ut så stenger du "påfylling fra reservoar" og pedalen vil bli lavere og lavere ettehvert som klossene blir slitt. Altså skal vi ha den så langt ut som mulig uten å ta borti stempelet. Ellers så har vi jo nylig hatt tråden til Esbandos om det samme temaet der har man vel vært innom alle feilene som kan gjøres :respect hvordan skal jeg få justerte den riktig da? finner ikke noen andre temaer om akkurat denne justeringskruven Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 hvordan skal jeg få justerte den riktig da? finner ikke noen andre temaer om akkurat denne justeringskruven nå har jeg vert ute og justert skruven. jeg hadde nok justert den litt for mye ut. skruvde slik at jeg fekk sett på hovedsylynderen akkurat uten å klemme inn stemple på den. er riktig det da ? men har forsatt en dårlig pedal og bremsene er luftet masse. er ikke det. er det noen justering på bremsepedalen inne i bilen ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 har du sjekka vacum slangen som går fra insug til kraftforsterkern? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 har du sjekka vacum slangen som går fra insug til kraftforsterkern? ja ikke noe lekasje der. og hadde det vert d, hadde vel pedalen blitt hardere ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 ja ikke noe lekasje der. og hadde det vert d, hadde vel pedalen blitt hardere ? tvert imot Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hmm.. Så navnet mitt var nevnt her.. Nå har det seg faktisk slik at jeg har fått fikset bremseproblemet mitt. Var hovedsylinderen som var ødelagt. Bytta den, å nå klarer jeg å låse hjulene, men har djup pedal. Vil det hjelpe om jeg justerer på den skruen som kommer ut fra forsterkeren? Isåfall, hvordan vet jeg når jeg har skrudd den langt nok ut? Ser at den ikke skal presse inn stemplet, men jeg klarer jo ikke å se mellom der samtidig som jeg skruer fast hovedsylinderen i forsterkeren.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaybee Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Det er flere måter en kan gjøre dette på. En er å skru skruen helt inn for deretter å kjenne på slakk'en en får i pedalen, deretter skrur man den litt og litt ut og prøvemonterer hovedsylinderen for hver gang helt til det kun er antydning til slakk En kan også prøve ca det samme med kun å trykke sylinderen på plass med hånden og justere evt ut til en føler at stangen/bolten tar i før sylinderen er helt inntil servoen, og deretter ørlite tilbake igjen. Disse to måtene egner seg best for folk med en hvis "feeling" En tredje metode er å sprøyte litt silikonspray på gummitetningene mellom sylinder og reservoar fr deretter å dra dette av sylinderen.Fjern så gummipakningene, finn fram en stk mag-lite(godt fokusert) + en kamerat. mens du kikker ned i det bittelille hullet inn i sylinderen så tar kompisen din å trykker pedalen 5 mm inn. Hvis stempelet /gummipakningen beveger seg så er stangen for langt ute, hvis han må trykke mer enn 5 mm så må den justeres litt mer ut. Håper dette kan hjelpe MvH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Ah.. Da ble jeg klokere.. Regna med at det var noe i den duren det måtte gjøres ja.. Men ville være helt sikker.. Bremser er ikke min ting.. :b Får prøve detta i morgen. Pedalen går så å si i bunn nå, men klarer å låse hjulene.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 tvert imot da min slange lak, så ble pedalen sinsykt hard! og bremsene fungerte så vidt, så da ble handbrekke godt brukt:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Har nå fått justert den saken slik dere beskriver.. :p Blei LITT bedre, men enda er pedalen utrolig djup. har den 2*8 forsterkeren samt hovedsylinder til den, om det har noe å si. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjæ Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 har du luftet bremsesystemet god nok da? kanskje dumt spørsmål men :P men vet at de har vært litt sære og vriene til tider hvis du ikke skrur opp alle 3 nipplene på caliperene foran samtidig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Jeg har luftet slik det står i haynesboka.. Step by step.. :p Ble igrunn ikke noe bedre.. Bremsene funker fint dem, men pedalen tar litt for langt ned.. Tråkker jeg hardt på den, bunner den i gulvet. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg