Gå til innhold

Fått igjen Lappen....

Ranger emnet


Heine

Anbefalte innlegg

Ble fratatt lappen p.g.a. kjøring i ruset tilstand, amfetamin og piller.

Promillen regnet de til 1,5

 

Dette skjedde februar 2007, altså snart 15 mnd siden.

Jeg har enda ikke fått en dom, men siden det ikke var kommet noen ny kjennelse fikk jeg nå tilbake lappen i posten.

 

Når dommen en dag kommer mister jeg da lappen igjen ?? må jeg kjøre opp igjen også ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fratatt lappen p.g.a. kjøring i ruset tilstand, amfetamin og piller.

Promillen regnet de til 1,5

 

Dette skjedde februar 2007, altså snart 15 mnd siden.

Jeg har enda ikke fått en dom, men siden det ikke var kommet noen ny kjennelse fikk jeg nå tilbake lappen i posten.

 

Når dommen en dag kommer mister jeg da lappen igjen ?? må jeg kjøre opp igjen også ??

 

 

En kompis av meg mistet lappen, blei fratatt på stedet, han fikk ingen dom innen 4 uker, så da fikk han igjenn lappen. han hadde advokat, men veit ikke om det spiller noen rolle.

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om han har forandret seg da? skal han ikke få en kjangse til som alle andre som blir tatt? greit han setter andres liv på fare ved å kjøre i påvirket tilstand, men det gjør fler her inne som også passere 200 på nåla å tror de er kule. alt med måte å alle kan lære av sine feil.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er jo ikke narkoman fordi om han var i pillerus. Da er jo en hver som tar seg en øl alkoholiker.

 

Tror ikke folk hadde reagert like kraftig om det var snakk om fyllekjøring.

 

Du kan jo da ikke sammenligne alkohol med amfetamin, da man er fremdeles "våken" med promille, mens man er temmelig borte på amfetaminrus. (nå forsvarer jeg verken fyllekjøring eller noe form for rus under bilkjøring)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg egentlig ikke forsvare en som kjører i rus.

Men må rope HEI, sjekk fakta!!!! Virkelig noen her som burde ta en realitetstest. Pluss undersøke litt før enn utaler seg om noe.

Margido:

Du kan jo da ikke sammenligne alkohol med amfetamin, da man er fremdeles "våken" med promille, mens man er temmelig borte på amfetaminrus. (nå forsvarer jeg verken fyllekjøring eller noe form for rus under bilkjøring)

 

Promille:

Med økende alkoholkonsentrasjoner i blodet (og hjernen) vil forskjellige ferdigheter kunne reduseres. Balansen blir dårligere, kontrollen av bevegelser og tungen blir ikke som før. Ved slike blodalkoholkonsentrasjoner, gjerne fra 1 til 2 promille, blir vi trette og sløve, og vi kan bli kvalme. Ved promille på 1,5 og høyere vil de fleste ha problemer med å huske alt som skjer, og hukommelsestapet vil øke med stigende alkoholkonsentrasjon.

Og med amfetaminrus:

Korttidsvirkningen kommer raskt etter inntak og vil subjektivt sett kunne forsvinne i løpet av få timer. Ved lave doser fører bruken til følelse av våkenhet, økt pulshastighet og åndedrett, foruten økt blodtrykkog utvidede pupiller. Følelsen av økt energi, velvære og manglende tretthet er typisk for amfetaminbruk. Brukeren kan innbille segå være overlegen, psykisk så vel som fysisk.

USA testet dette på soldater i vietnam. Da kunne soldater gå flere døgn uten søvn med topp konsentrasjon.

 

Ville heller hatt en i amfetaminrus på veien enn en som kjører med promille, prater i telefonen.

 

Kanskje de fleste burde være uten lappen. Det er å prate i mobilen er som å kjøre med 1 i promille. Spiller ikke noen rolle om du bruker handsfree.

 

edit:

Heine: vent å se hva som skjer videre. Litt usikker på den her. Men siden du har vært uten førerkort så lenge. Kan det være at du ikke trenger å gi det fra deg igjen. Eller har du vært dømt før for noe tilsvarende, fått bot?

Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår