turbokano Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 hei.er til å bytter litt lyspærer i coupen min,har skiftet i varmeappratreguleringa og i dashen. så kommer spørsmålet,vet noen hvordan en får skifta i ekstrainstrumentene over askebegeret(oljetemp,oljetrykk,voltmeter) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Originally posted by turbokano hei.er til å bytter litt lyspærer i coupen min,har skiftet i varmeappratreguleringa og i dashen. så kommer spørsmålet,vet noen hvordan en får skifta i ekstrainstrumentene over askebegeret(oljetemp,oljetrykk,voltmeter) På coupe frem til 87: Ta ut stereoen. På baksiden av målerne sitter en metallbøyle, som presser mot dashen. skru ut denne, og du kan plukke frem målerne. Det er en bøyle på hver måler, med runde muttrer som du skrur ut med hendene. Etter at du har fått ut målerne vrir du sokkelen 90 grader til den ene eller andre siden, og trekker ut. Bytt pære hvis mulig, ellers kutter du ledningen og monterer kabelsko og får nærmeste audi-forhandler til å skaffe ny sokkel. På Coupe 88 og nyere: Skru ut midtkonsollen, det sitter to skruer bak ved askebegeret til baksetet, en skrue bak det sorte dekselet du ser nede i oppbevaringsraden, og så tror jeg det er et par skruer ved girstanga. Helt fremme er det en skrue på hver side, altså passasjer og sjåførsiden. Trekke hele konsollen tilbake, litt trangt rundt brekket, men det er mulig å ta av dekselet som ligger oppå det. Skyves fremover. Etter å ah trukket tilbake konsollen gjør du som forklart for gamletype coupe, altså bytter pære, eventuelt også sokkel. Er samme sokkel og pære på begge bilene: 1,2W pære. Om det er nye typen du har: Hvordan tar du ut selve varmeapparatet? (det med bryterne...) Skal bytte noen pærer der selv, men får ikke til å se hvor de sitter når jeg ikke får ut anlegget. mvh eivind windspoll Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 På varme app.: Trekk bryterne rett ut, da kommer du til en plate med to skruer, løsne disse så kommer du inn til pærene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by sADsAM På varme app.: Trekk bryterne rett ut, da kommer du til en plate med to skruer, løsne disse så kommer du inn til pærene. Vet det er slik på gt coupe ja, men er det slik på b3 `(88-96) også? mener å ha prøvd, men burde kanskje prøve en gang til...hehe :) Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by eivindwindspoll Vet det er slik på gt coupe ja, men er det slik på b3 `(88-96) også? mener å ha prøvd, men burde kanskje prøve en gang til...hehe :) Det er nå iallefall slik på min... Jeg har B3 som du ser i avataren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by sADsAM Det er nå iallefall slik på min... Jeg har B3 som du ser i avataren... hmmm...var ute å prøvde i går, men fikk det ikke av. har treimitasjonsplater rundt da, kan kanskje ha noe å si..får prøve å ta av de. måtte du bruke noe til å ta tak med eller holdt det med å ta tak med hånda? Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 er bare å dra bryterne rett ut,har selv "treimitasjon". måtte bruke en tynn skrutrekker til å bikke de ut med,hang godt fast. så er det bare 2 skruer som selve "tre" plata er festa i.,så kommer du inn til pærene.3stk. bytt alle mens du er i gang. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Originally posted by turbokano er bare å dra bryterne rett ut,har selv "treimitasjon". måtte bruke en tynn skrutrekker til å bikke de ut med,hang godt fast. så er det bare 2 skruer som selve "tre" plata er festa i.,så kommer du inn til pærene.3stk. bytt alle mens du er i gang. Tok kabelskotanga, det gikk bra, var litt redd for at det skulle bli riper på bryterne. Takk for tipset!! mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg