Jump to content

b36

Rate this topic


AR racing
 Share

Recommended Posts

B36 ?????

fant ingen god plass på forumet å spørr men passer b36 motor rett innpå ein m45 girkasse? og passer trim topp fra ein b20 på ein b 36?

 

b36 er vel 2stk b18 som er i ei blokk til ein v8.. men er da den ene toppen snudd da innsug/eksos må komme på yttersiden..!

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Link to comment
Share on other sites

B36 ?????

fant ingen god plass på forumet å spørr men passer b36 motor rett innpå ein m45 girkasse? og passer trim topp fra ein b20 på ein b 36?

 

b36 er vel 2stk b18 som er i ei blokk til ein v8.. men er da den ene toppen snudd da innsug/eksos må komme på yttersiden..!

 

Nei, en B36 passer ikke på M45 uten å bruke adapter!

 

Nei, en topp fra B20 vil ikke passe på B36!

 

Nei, en B36 er ikke 2 stk B18, selv om noen av målene på lagerdimensjoner med mer er identiske.

 

Ta en titt på Leopardmotor MTU MB 838 CaM 500 for mer info om B36.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

Nei, en B36 passer ikke på M45 uten å bruke adapter!

 

Nei, en topp fra B20 vil ikke passe på B36!

 

Nei, en B36 er ikke 2 stk B18, selv om noen av målene på lagerdimensjoner med mer er identiske.

 

Ta en titt på Leopardmotor MTU MB 838 CaM 500 for mer info om B36.

 

ville det vært noe håp for den i en 142, eller en 240?

 

er dette ett håpløst prosjekt?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Link to comment
Share on other sites

ville det vært noe håp for den i en 142, eller en 240?

 

er dette ett håpløst prosjekt?

 

Det er håpløst fordi det er omtrent umulig å få tak i deler til motoren. Dessuten er den ganske daff, og ikke særlig spennende å ha i en personbil. Den kan sikkert trimmes til 200 hk eller deromkring, men det krever en hel masse spesialproduksjon. Lagerskåler og denslags finnes ikke lenger og heller ikke stempler. Pakninger er et helvete, og vannpumpe likeså. Ryker noe av dette så står man der med 240en sin, med en motor som ikke kan brukes på svært lang tid i påvente av å finne passende deler. Da er det mye bedre å benytte en small-block Chevy. De vokser på trær. Billige trær!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy