MortenFisk Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Igår så jeg muligheten til å ta en litt grundig rengjøring av passelaten min, og det kunne den nok også trenge. Uten å ha brukt tusenvis på poleringsmaskiner og produkter, er jeg ganske fornøyd med resultatet. Her er produkene jeg brukte (ja, jeg vet det er turtlewax, men det er godt nok for meg, eller? ): Slik så bilen ut da jeg startet: Deretter dro jeg nedover til statoil og vasket bilen så grundig jeg kunne med selvvask. Har ikke bilder etter dette, men den så igrunn grei ut etter dette : p Så dro jeg hjem, spylte bilen våt, sprayet den grundig ned med nanotec avfetting, ventet ett par minutter, spylte den ren med steam. Deretter laget jeg til to bøtter, den ene med nanotec shampoo, svampet inn hele bilen, grundig! Jeg brukte 3 svamper for å minimere sjansen for riper. spylte bilen ren, og pusset den tøtt med pusseskinn. Deretter la jeg på lakkrens, og polerte denne bort, i små områder av gangen. Gjorde dette enkelte plasser flere gang. Så gikk jeg på med topcoat sealer, også denne i begrensede områder av gangen. Etter å ha polert bort sealer´n sto voksen for tur. Første runde la jeg på nanotec wax, og polerte av. Andre runde brukte jeg turtlewax med sorte fargepigmenter. Brukte autoglym på eksosen, og litt plast/gummi-fornyer på utsatte plasser. og slik ble resultatet : ( dekka kunne gjerne vært renere, menmen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmeeh Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Steike for noen kontraster.. :P ble pent og blankt ja :) Siter - MB 200 w124 85 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Ikke værst til å være TW....TW er blankt det, emn litt mer jobb en andre merker, samt at det ofte ikke holder så lenge... Bare pass på å ikke legge på så mange forskjellige typer polisher oppå hverandre, du forstyrrer bare herdinga av sealeren i polishen, og du ender bare opp med ett lag istedet for to..Samt at du kan få skjolder, noe som ikke er så forferdelig farlig, men ikke noe pent... Men strengt tatt kan du nesten bytte ut alle de tre produktene med feks Duragloss 101 el NXT tech wax for samme resultat men bare mye mindre jobb....men blankt fikk du det da uansett.... Mulig du hadde trengt asfalt....he he, blir fort møkkete igjen tipper ejg..men men, morro å vaske bil da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenFisk Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Okei, takk for bra respons, er slik jeg liker å høre. Ja, jeg tror det blir MG neste gang. Men ja som sakt, bilen må jo vaskes 2 ganger i uka for å holde seg ren. er bare 20m med grus da, bare sånn at det er sakt : p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokki Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 dæven :D det va førskjell :) trur æ kommer ned en tur å får dæ te å vaske biln min :p Siter - 2003 VW Passat TDI 4-motion X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP) X 1999 Audi A4 1.6 X 1977 Opel Ascona B 1.9s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenFisk Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 haha, må du bare gjøre! :D jæi, vaska, vaska, hehe ! neida, men bilen ble veldig bra den, og er svært lett å holde ren nå.. det er like viktig som første resultatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Najs... Visste ikke at TW var sååå bra? Kanskje jeg skal ditche alle MG produktene jeg nettopp har kjøpt? :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenFisk Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 haha, forstår ikke helt om jeg blir mobbet nå eller..? men det skulle jeg igrunn tvile på at du burde.. er vel stort sett arbeidet du legger i det, ikke prisen eller merket som teller : p det er nå min generelle mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Bilen ble jo vanvittig blank og fin:) Du har rett i at arbeidet har mye å si for resultatet, men prøv å FJERN riper/swirls for hånd med TW:op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenFisk Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 hmm, ja du sier kanskje noe der.. lakken på bilrn er forholdsvis god stand, så jeg har ikke fått det problemet, men jeg kan gjerne tro deg :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi80_kenneth Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Jeg har prøvd alle TW produktene må si jeg noen ganger blir veldig overasket over hvordan dem funker... Siter Audi Coupe GT 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Produktene funker, det er bare det at holdbarheten ikke bestandig er så bra, også finnes det produkter som er enklere å jobbe med. Men for alle som jobber for hånd er helt klart TW et alternativ, selv om DC-1.2.3 fra Meguiars og en del Duragloss produkter er bedre alternativer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg