Gå til innhold

E toppakninga på bmw min gåen? :( E36, 318i,automat

Ranger emnet


BMW_dina

Anbefalte innlegg

BMW E36,318i,1992,205 000 km, automat

 

Håper noen kan hjelpe meg med å få greie på om toppakninga på bmw min e gåen?

 

Kjøpte bilen for vel ca 1.mnd, tror toppakninga var gåen da men selgeren sa ikke noe om det:(

Har bytta vannpumpe,termostat pga lekasje ved vannpumpa.

Men fortsatt blir bilen varm (90-100 c)???

 

Kjølevifta går ikke helt som den skal(tror jeg).Holder samme tempo hele tiden.

 

Evt e det lett å bytte toppakning? aldri gjort det før

 

 

Håper noen kan svare meg fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å lufte kjølesystemet godt først. dette er et typisk problem. still deg i en bratt bakke, fronten opp. åpne lufteskruen på radiatoren, og hell på frostveske til det renner ut gjennom den. da skal det væere luft fritt, gjør dette med varm motor når termostaten er åpen.men utelukker ikke topp eller toppakning. og det er litt arbeid. en ganske dyr jobb på et verksted og ikke noe for en som ikke vet hva han gjør.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan gå for kaldt. Men ryker det ekstra av bilen din? Og bruker den vann, er det olje i vannet?, vann i olja?

 

Så det er ikke så lurt å kjøre uten termostat?

Den bruker vann..Nei det er ikke noe olje i vannet, har heller ikke sett at det er vann i olja. Men oljekorket var litt hvit før jeg skifta olja. Det kommer ut grå/hvit røyk på eksosen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke så lurt å kjøre uten termostat?

Den bruker vann..Nei det er ikke noe olje i vannet, har heller ikke sett at det er vann i olja. Men oljekorket var litt hvit før jeg skifta olja. Det kommer ut grå/hvit røyk på eksosen??

Grå/hvit eksos tyder på vann og eller mye kondens i eksoen, mao så kommer det nok vann i forbrenninga di, ta ut pluggene, er dem veeldig hvite, så er det nok vann.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 7 months later...

HVa faen er det med folk, en bil er ikke spesielt varm når tempen ligger på 90-100*, det er vel helt normal driftstemperatur det.

Koker det da er det entne ikke trykk i systemet eller så er det topppakning/topp.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår