Gå til innhold

Finnest der produkter som "dekker over/skjuler" riper, men likevel ikkje fjerner de?

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Kjøpte ein Audi A4 2004mod fage Blå perlemor metallic.

Bilen var veldig strøken i lakken.

 

problemet er:

 

HAr vasket bilen sikert 4-5ganger siden eg kjøpte den, siste gang med ein skikkelig runde med svamp.

Så var eg på jobb i nordsjøen i to veker og no når eg er kommet heim så finn eg nye riper kvar gang eg ser på bilen.

 

Lurer på om han bilselgeren (kroghs`s bilsalg) har hatt på eit middel som dekker ripene men som eg no har vasket bort? kan dette vere reelt?

 

KAn jo også sjølvsagt vere at noken har ripet den opp, men det virker veldig rart siden bilen har stått i ro heime på gårdsplassen der vår nermeste nabo er 800m vekke. det er ikkje djupe riper så viss oken hadde som hensikt å ripe opp bilen ville det nok ikkje sett slik ut.

 

MEGET mystisk.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan dette?

 

Vakse"programmet" eg gjennomførte før eg for i nordsjøen var:

 

avfetting.

Høyrtykksrengjøring

reinspyling

 

så gik eg over med svamp og turtlewax bilshampo av eit eller annet slag.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sannsynlighet for at du har laget ripene selv.. Vanlige svamper kan ripe og bruker du samme bøtte for såpe og skylling av svampen vil det samle seg mye dritt som du drar over bilen. I tillegg så er ikke Turtlewax produktene akkurat "top of the line".

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då synest eg de e rart de ikkje over heile bilen.

 

Vakset bieln rein før eg gikk over med svamp.

 

Svampen hadde ikkje antydinger til å vere skitten når eg var ferdig å vaske. vatnet var nesten like reint også.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sannsynlighet for at du har laget ripene selv.. Vanlige svamper kan ripe og bruker du samme bøtte for såpe og skylling av svampen vil det samle seg mye dritt som du drar over bilen. I tillegg så er ikke Turtlewax produktene akkurat "top of the line".

 

Støtter denne teorien.

 

 

Du har vel mest riper der det lå mest drit igjen på bilen når du begynte å vaske. Svampen har ingen plass å gjøre av møkka sånn som f.eks en mitt/vaskehanske, da blir møkka liggende på overflaten til svampen, og da blir det fort riper.

 

Kjøp deg en grei mitt/vaskehanske, en bilshampo med god gli, bruk to bøtter når du vasker og så vil vaskeripene reduseres betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en lignende diskusjon på et annet forum ;) Read my lips detailers.

 

Uansett, kan høres ut som det er brukt noe alá Glare, eller som Pirex sier; Autoglym. Men du kan nok ha risikert å lage noen vaske riper selv med svamp.

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper i klarlakken blir "hvite" om du ikke polerer riktig. Har selgeren bare gått kjapt over med polering før salg så blir disse "våte" (voksen) og synes ikke så lett. Etter noen vask er voksen borte og ripene synes igjen. Har hatt sånne på bilen min jeg også. Ripene er der self. for det om de blir "sjult" av voksen. Vil du ha de bort må skikkelig polering til. Holder du bilen voksa så ser du ikke de så godt.

Bare prøv med litt voks så skal du se at de synes mindre.

Er det slike riper så ser du de ikke så godt når bilen er våt heller.

 

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper i klarlakken blir "hvite" om du ikke polerer riktig. Har selgeren bare gått kjapt over med polering før salg så blir disse "våte" (voksen) og synes ikke så lett. Etter noen vask er voksen borte og ripene synes igjen. Har hatt sånne på bilen min jeg også. Ripene er der self. for det om de blir "sjult" av voksen. Vil du ha de bort må skikkelig polering til. Holder du bilen voksa så ser du ikke de så godt.

Bare prøv med litt voks så skal du se at de synes mindre.

Er det slike riper så ser du de ikke så godt når bilen er våt heller.

 

 

Terje

 

Var hjå bilpleiehallen i dag og de sa akkurat det samme som deg.

Nå skal eg få tefcar teflon lakkbeskyttelse på bilen og det kom til å fjrene alle riper, for som du seier så er det i klarlakken.

 

Morten.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår