Gå til innhold

cosworth bremser på escort

Ranger emnet


Orjuz

Anbefalte innlegg

har fått bytta caliperne og montert alt sammen med nye klosser har også lufta de til det ikke kom mere bobler eller luft. men fortsatt må jeg trykke på pedalen 3 ganger før den tar tak i skivene. har lufta bremser før og da funka det fint, men her har jeg også lufta litt ekstra etter at den stod 1 dag etter første luftinga. det er abs på den kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart om det er hovedsylinder eller bremsekraftforsterker som er problemet.. I såfall skulle den blitt tung på pedalen og ikke sånn som problemet er beskrevet her!??

 

Er vel ikke så mye større de cosworthbremsene.

 

Er jo ikke noe problem å kjøre S60R bremser på org. hovedsylinder på 240 heller. Og de er jo store (330mm foran).

 

Skulle ikke være noe problem å lufte fordi om det er ABS,selv om det sikkert er noe spes. prosedyrer på enkelte biler :)

 

Kanskje det er mulig å bytte om på caliperene. høyre og venstre side,så lufteniplene havner på undersiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det elektriske ABS greiene kjenner du igjen ved at det er en elektrisk pumpe som står å summer når du setter på tenningen. Og det er en sort metall 'flaske'(trykkakkumelator) ved siden av bremseveskebeholderen.

Jeg trur egentlig ikke dette systemet er på denne bilen, men er ikke sikker.

 

Det spessielle med dette systemet er hvordan man lufter bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er mulig å bytte om på caliperene. høyre og venstre side,så lufteniplene havner på undersiden...

 

dem er på samme side caliperen er identiske har ikke noe å si om dem står på høyre eller venstre side.

 

Det elektriske ABS greiene kjenner du igjen ved at det er en elektrisk pumpe som står å summer når du setter på tenningen. Og det er en sort metall 'flaske'(trykkakkumelator) ved siden av bremseveskebeholderen.

Jeg trur egentlig ikke dette systemet er på denne bilen, men er ikke sikker.

 

Det spessielle med dette systemet er hvordan man lufter bremsene.

 

ahaa så det er den summinga når jeg vrir om. ser ut til at jeg har trykkakkumelator

DSCN2109.jpg

DSCN2110.jpg

DSCN2111.jpg

DSCN2112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha kjørt litt med nogenlunde brems så fikk jeg ut de resterende luft bobblene som var igjen i systemet mistenker at det er den vekt ventilen bak som er grunnen til at det ble vanskelig å få ut alt siden bilen stod på bukker da jeg lufta dem. faens ford søppel
Det er da vel ikke fords sin skyld at du ikke kan skru:iconsm

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår