ole180 Skrevet April 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Okey, da er mine spørsmål besvart:) takker for svar:) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Kjør inn m Agip 10-60 Racing du.. denne jeg har brukt på min RB26 motor, og den maler så fint så fint :) absolutt anbefalt. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 okey, da fikser eg den olja til innkjøring:) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Hvis du ikke har planer om å kjøre rundetider på rudskogen, eller drifte ved første oppstart er det å kaste litt cash ut av vinduet med agip-olja. Du trenger ikke en 10-60 olje ved første oppstart og innkjøring.... Kjøp noe normalt...5-40 el no, men med GODE rense-egenskaper. Mobil 1 fullsynt olje feks er god...sammen med ett MANN-filter eller Orginal-filter som filtrerer godt, så det ikke kommer metallspon rundt i motoren pga dårlig oljefilter. Og etter de kjørte 1000km, og du bytter olje igjen... SÅ kan du helle på agip'en og brenne dekk såfort temparaturen på motoren er oppe ;) Men, det er min mening ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 okey, ja blir 1000km med innkjøring (viss eg klarer å holde meg) med rolig kjøring for å plukke ut alle feil og slik før det blir hærverk og politianmedelser igjen;) har lyst til å kjøre på rudskogen også, men siden dette blir ein bruksbil siden eg ikkje har nåken for hånden ennå så blir det på gata den kommer til å kjøre med det første... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 denne jeg har brukt på min RB26 motor, og den maler så fint så fint :) absolutt anbefalt. Men faen, har jeg ikke nettopp vedtatt at en 60-olje er for tykk for vanlig bruk? Det er liksom ikke slik at dess tykkere olje dess bedre. En 60-olje benyttes f eks på motorer med store lagertoleranser og under forhold hvor olja tynnes ut av drivstoff ved bruk. Sistnevnte kan skje under langvarige hastighetsløp hvor man kjører på full gass over lengre tid. En tommelfingerregel er derfor å holde seg til den viskositeten som fabrikken anbefaler, men selvsagt kan man klinke til med så høy kvalitet som mulig. Men viskositet er altså ikke en kvalitetsangivelse. Det er et titalls tråder om olje og valg av dette på forumet, så her burde det la seg gjøre å søke fram noe som allerede er nevnt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Syns det har vært litt småslapt her inne på forumet i det siste,så derfor TAA DAA FIRE FIRE!! ;) Svar fra Total seal på deres hjemmeside's FAQ, ang. innkjøring på syntetolje. ANSWER: Though we have seen it done successfully on occasion we do not recommend it. We have seen the best and most consistent results breaking the engine in on light viscosity conventional oil. Synthetics can be used after completing the break process. Men de bare lager jo ringer,og vet sikkert ikke hva de prater om. Men er sikkert greit å bruke noe satans god syntet ved montering,sånn at det er superdupert under de første omdreiningene ved oppstart.. Eller syntet all the way.. vetta faan jeg,bare siterer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Men faen, har jeg ikke nettopp vedtatt at en 60-olje er for tykk for vanlig bruk? Det er liksom ikke slik at dess tykkere olje dess bedre. En 60-olje benyttes f eks på motorer med store lagertoleranser og under forhold hvor olja tynnes ut av drivstoff ved bruk. Sistnevnte kan skje under langvarige hastighetsløp hvor man kjører på full gass over lengre tid. En tommelfingerregel er derfor å holde seg til den viskositeten som fabrikken anbefaler, men selvsagt kan man klinke til med så høy kvalitet som mulig. Men viskositet er altså ikke en kvalitetsangivelse. Det er et titalls tråder om olje og valg av dette på forumet, så her burde det la seg gjøre å søke fram noe som allerede er nevnt. Ingen som har sagt det heller. Ingen problem å kjøre 10-60 olja på en litt hårete gatemotor. Men du kan jo bruke ei billigere olje til innkjøring seff. Mobil 1 som blir nevnt er ikke noe billigere enn Agipen... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Ingen som har sagt det heller.Ingen problem å kjøre 10-60 olja på en litt hårete gatemotor. Men du kan jo bruke ei billigere olje til innkjøring seff. Mobil 1 som blir nevnt er ikke noe billigere enn Agipen... mye koster agip'en for en 5 liter? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Det har jeg ikke i hue. Ring Kai på KRB 32 87 52 95 Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 siden du på strak arm kunne si at Agip'en var billigere enn Mobil 1 ;) hehe Anyway, Tror ikke trådstarter finner noe fastisvar... Bruk det du syns er fornuftig! Men de fleste anbefaler synt. oppstartsolje... Jeg brukte mineral da jeg bygde Ft'n min..og angrer på at jeg gjorde det. Når jeg bytta og fyllte på fullsynt. Castrol 5-40W etterpå, så begynte det sakte men sikkert å lekke. En kar på jobben min sa at jeg skulle brukt synt. fra første stund... Men gadd ikke bygge enda en motor pga det ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 okey, men da går eg for den olja eg altid har brukt, og kjører inn med den, så blir det vell til at eg hiver på noe bedre når maskinen blir optimal... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 siden du på strak arm kunne si at Agip'en var billigere enn Mobil 1 ;) hehe Anyway, Tror ikke trådstarter finner noe fastisvar... Bruk det du syns er fornuftig! Men de fleste anbefaler synt. oppstartsolje... Jeg brukte mineral da jeg bygde Ft'n min..og angrer på at jeg gjorde det. Når jeg bytta og fyllte på fullsynt. Castrol 5-40W etterpå, så begynte det sakte men sikkert å lekke. En kar på jobben min sa at jeg skulle brukt synt. fra første stund... Men gadd ikke bygge enda en motor pga det ;) Så det du sier at mineraloljen som er årsak til at det lekker.. For meg høres det ut som det var syntetoljen sin skyld ;) Var vel ikke bare oljen sin skyld vil jeg tro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 For å si det sånn, så er det ikke om du bruker mineral eller syntetisk olje som kommer til å gjøre om motoren din raser eller ikke... På ei gammal rødblokk så ere så mye som ikke er optimalt fra før av så om du bruker mineral eller synt olje kommer du alldri til å merke... Når vi bremser nede hos Vidar på VS motor fyller vi 10w-60 Racing på med en gang og bremser med det... Alldri hørt om at noen andre har gjort det annerledes nede hos han heller... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.